مدیرکل اوقاف گیلان

حق بقعه متبرکه خواهر امام (س) رشت ادا شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: باید با مساعدت همگان حق این بقعه متبرکه ادا شود تا این مکان مقدس نیز مانند شهرهای زیارتی قم و مشهد در کشور معروف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده در مراسم احیای دومین شب قدر در بقعه متبرکه خواهر امام (س) رشت با تسلیت شهادت نخستین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار کرد: ما گیلانی‌ها به دو یادگار حضرت موسی بن جعفر (ع) افتخار می‌کنیم زیرا حضرت سید جلال‌الدین اشرف را امام رضا ثانی و حضرت فاطمه اخری را حضرت معصومه ثانی دانسته و با تمام وجود به‌محضرشان ارج می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه گیلانی‌ها به‌محض آشنایی با اسلام به مذهب تشیع گرویدند، گفت: مردم گیلان و طبرستان سابقه درخشانی در دفاع از اسلام قرآن دارند زیرا آن‌ها بدون شمشیر و زور به علی (ع) و مذهب تشیع لبیک گفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر فعالیت دشمنان برای تغییر تفکر انقلابی و مذهبی جوانان ایران اسلامی افزود: هیچ اصول و نقطه تاریکی در وجود آبا و اجداد ما وجود ندارد از این‌رو، ارادت و مودت گیلانی‌ها به فرزندان معصومین درخشان است.

علیزاده با اشاره به تدین مضاعف مردم گیلان تصریح کرد: مردم این منطقه در معرض فشار و تهاجم فرهنگی بیشتری قرار دارند، اگرچه برخی از مسئولان دغدغه رهبر انقلاب درباره جنگ نرم به‌درستی نفهمیدند اما مردم ولایتمدار ایران به‌خوبی به آن واقف شده و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید حق بقعه متبرکه خواهر امام را ادا کنیم، گفت: حق این سعیده جلیله یعنی فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) این نیست که این‌گونه غریب بماند و باید با مساعدت همگان حق این بقعه متبرکه ادا شود تا این مکان مقدس نیز مانند شهرهای زیارتی قم و مشهد در کشور معروف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه حضور در مراسم‌های دینی و مذهبی در بهترین شب سال و کنار بقعه دختر حضرت موسی بن جعفر (ص) حائز اهمیت است، افزود: آشنایی بافرهنگ و ارزش‌های دینی اهل‌بیت از وظایف شیعیان با حضور مستمر در محافل مذهبی است.

علیزاده با تأکید بر اینکه شیعیان در ارتباط با مکتب اهل‌بیت (ع) مکلف به تکالیفی هستند، بیان کرد: کسب فضائل اخلاقی، توجه به سبک زندگی اسلامی، جهاد، مقابله با جریان استکبار، خدمتگزاری به مردم، انجام واجبات و ترک محرمات از تکالیف مسلمانان و شیعیان بوده تا توجه به آن انسان موحد را به فلاح و رستگاری نزدیک کند.

Share