در مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد امام راحل مطرح شد:

جمشیدنژاد: امام راحل مداوم در فکر اصلاح بود | حجت‌الاسلام اسمعیلی: امام هیچگاه عقب نشینی نمی‌کرد

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه امام راحل مداوم در فکر اصلاح بود، گفت: امروزه گفتمان غالب، توجه به مستضعفین و درخواست های مردم می‌باشد، همانگونه که خدای متعال میفرماید «زمین برای مستضعفین می‌باشد و آن را به ارث خواند برد».
 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله فلاحتی و به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان درباره نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قطعا برخی از عزیزانی که در این گرامیداشت شرکت کردند به یاد دارند امام(ره) در چه شرایطی کشتی انقلاب را به ساحل نجات رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران در آن زمان چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ خارجی بنابر پیمان توافقی که بین شرق و غرب بر اساس میزان منافع یکدیگر صورت گرفته بود، شرایط پیروزی را نداشت، افزود: امام در آن زمان با رهبری امت اسلامی و همگامی با مردم توانست به این مهم دست یابد.

جمشیدنژاد به عوامل موثر در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به سه عامل مهم که عبارتند از وحدت و همبستگی مردم، رهبری و همگامی امت اسلامی و تکیه بر اعتقادات و باورهای اسلامی بستگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه امام راحل مداوم در فکر اصلاح بود، گفت: امروزه گفتمان غالب، توجه به مستضعفین و درخواست های مردم می‌باشد، همانگونه که خدای متعال میفرماید «زمین برای مستضعفین می‌باشد و آن را به ارث خواند برد».

وی در پایان اظهار داشت: چراغ هدایت در دستان امام(ره) بود و حال امیدواریم این چراغ همیشه برای این ملت استقرار پیدا کند.

امام هیچگاه عقب نشینی نمی‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسمعیلی گلی بیشه، سرپرست دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این مراسم گفت: امام خمینی اسوه و الگوی مهربانی، محبت و سخاوت بود.

وی در ادامه در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از پای ننشستن، ایستادگی و تکیه بر اعتقادات و باورهای اسلامی امام خمینی(ره) بود که سبب پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت‌های امام راحل شد.

حجت‌الاسلام اسمعیلی ادامه داد: در اوایل انقلاب افرادی به امام تذکر می‌دانند که از سرعت کار خود بکاهد اما امام هیچگاه عقب نشینی نمی‌کرد و به راه خود با اقتدار ادامه می‌داد.

سرپرست دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم پا به پای شاگرد خلف امام(ره)، رهبر امت اسلامی ایران، آیت الله خامنه‌ای به این راه ادامه دهیم و در خدمت سربازی ایشان بمانیم.

Share