عباس صابر خبرداد

تکاوران نیروی دریایی ارتش برای یافتن اجساد سیل رودسر وارد عمل شدند

۱۵ نفر از نیروی دریایی ارتش با تجهیزات، به گروه های تجسس برای یاری رساندن جهت یافتن اجساد کشته شدگان یا مفقودان احتمالی سیلاب رودسر ملحق شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بنا به دستور استاندار و با هماهنگی معاونت عمرانی استاندار، نیروی ویژه ارتش برای ادامه جستجوی اجساد کشته شدگان و یا مفقودان احتمالی سیلاب شهرستان رودسر وارد عمل شد.

عباس صابر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۵ نفر از نیروی دریایی ارتش با تجهیزات، به گروه های تجسس برای یاری رساندن جهت یافتن اجساد کشته شدگان یا مفقودان احتمالی سیلاب رودسر ملحق شدند.
وی اظهار کرد: علاوه بر گروه های تجسس، ۲۰ نفر در پنج تیم که پنج نفر آنان افراد محلی راه بلد هستند، در پنج منطقه وقوع سیلاب در منطقه اشکورات رودسر ساماندهی شده و به جستجو می پردازند.
صابر یادآور شد: از عصر جمعه گذشته که سیلاب بوقوع پیوست، جستجوها آغاز شده اما تاکنون فقط ۲ جسد یکی در فاصله ۴۰ کیلومتری و دیگری در فاصله ۲۰ کیلومتری منطقه وقوع حادثه، پیدا شده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: هویت این اجساد که به کشته شدگان و یا مفقودان احتمالی تعلق دارد، هنوز مشخص نیست.
باران شدید عصر جمعه گذشته موجب طغیان رودخانه و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن، چهار خانه روستایی و به گفته افراد محلی، چندین خودرو در بستر خشک رودخانه ، گرفتار سیلاب و رانش زمین شدند.
همچنین وقوع این سیلاب منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود به طول ۴۰۰ متر از مسیر شد و راه ارتباطی حدود ۷۰ روستای این منطقه را قطع کرد که در حال حاضر مسیر شوئیل – آسمانرود به عنوان راه جایگزین محور مسدود شده، معرفی شده است.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

Share