۴۵۰ هزار نفر کد جعلی اینترنت عید فطر را وارد کردند

توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری

وزیر ارتباطات اعلام کرد: پیغام جعلی ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر باعث فعال شدن ناخواسته بسته اینترنتی ۲۰۰ هزار تومانی برای ۲۰ هزار نفر شده که پس از این اتفاق فعال‌سازی بسته بدون اخذ تایید متوقف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، در پیگیری از موضوع پیغام جعلی هدیه ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان عید فطر که برخی از مشترکان اپراتور همراه اول را متحمل ضرر کرده بود، اعلام شد: خرید تمامی کسانی که با شماره گیری کد مذکور به صورت یکباره این بسته را انتخاب کرده‌اند، لغو می‌شود و مصرف دیتای آنان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید بازگردد.

همچنین بنابر اعلام شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول، در نتیجه بروز این اتفاق، با انجام تغییرات فنی، مقرر شد تا امکان خرید بسته، بدون اخذ تاییدیه مشترک در یک مرحله تایید جداگانه، لغو شود که اقدامات فنی لازم در این زمینه در حال انجام است.

اکنون محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از صدور دستور رسیدگی به انتشار پیام جعلی دریافت اینترنت رایگان، نتایج این پیگیری را اعلام کرده است و از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰ هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.
وی افزود: بسیاری از درخواست‌ها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و در نهایت ۲۰ هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰ هزار نفر، پیامکی ارسالی شده که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آنها مسترد شود.
وی همچنین از توقف فعال‌سازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.
دیروز (یکشنبه)، وزیر ارتباطات دستور رسیدگی و پیگیری به موضوع انتشار پیام جعلی دریافت حجم رایگان اینترنت به مناسبت عید سعید فطر در شبکه های اجتماعی را به رییس سازمان تنظیم مقررات پیگیری صادر کرده بود.

Share