رئيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان خبر داد:

تصادفات در رودبار دو کشته برجای گذاشت | خانواده‌های گیلانی مراقب جوانان خود باشند

سرهنگ محمدرضا محمدی از وقوع دو فقره تصادف منجر به فوت در شهرستان رودبار خبر داد و افزود: متاسفانه در اثر بر خورد یک دستگاه کامیون با عابر پیاده و برخورد موتورسیکلت با سمند، عابر پیاده و راکب موتورسیکلت جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از وقوع دو فقره تصادف منجر به فوت در شهرستان رودبار خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در تشریح این خبر گفت: متاسفانه در اثر برخورد یک دستگاه کامیون با عابر پیاده و برخورد موتورسیکلت با سمند، عابر پیاده و راکب موتورسیکلت جان خود را از دست دادند.

وی عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران قانون گریز را بیشترین افراد درگیر با تصادفات در کلیه شهرستان های استان علی الخصوص شهرستان رودبار برشمرد.

این مقام انتظامی ضعف در آموزش و عدم کنترل خانواده های عزیز گیلانی که می بایست مراقب موتورسیکلت سواری جوانان خود باشند را دو علت بارزی برشمرد که بطور غیرمستقیم می تواند در افزایش تصادفات عابرین و موتورسیکلت سواران دخالت داشته باشد.

سرهنگ محمدی عکس العمل و بازتاب ضعیف جسمانی افراد کهنسالی را که در سطح معابر تردد دارند، را یکی از دلایل بروز چنین تصادفاتی دانست و به کلیه خانواده های گیلانی توصیه کرد که مراقب جوانان خود باشند و مادامی که از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند و پروانه مجاز و صلاحیت لازم را دارا نبوده‌اند از در اختیار نهادن وسایل نقلیه به آنان خوداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان ضمن اشاره بر ماده ۱۸۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی تاکید کرد که برابر این ماده قانونی رانندگان وسایل نقلیه باید کاملا به راه توجه کنند و از تمرکز لازم در حین رانندگی برخوردار باشند تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.

Share