رئیس دانشگاه آزاد گیلان خبر داد:

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دستور کار واحدهای دانشگاهی گیلان

چیرانی، تشکیل کارگروههای تخصصی در واحد های دانشگاهی را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ها و رفع نیازمندی‌های موجود در استان گیلان، تشکیل کارگروه های تخصصی در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و دومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای واحد ها و رؤسای شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

ابراهیم چیرانی، دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمام روزه داران، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه برکت خداوند است چرا که ماه رمضان خود بزرگ ترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و روح روزه دار از درون به وی هشدار می دهد تا از رفتن انسان به سمت گناه خودداری کند.

وی با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاهها، تاکید کرد: رؤسای واحد های دانشگاهی باید بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های خود برنامه ریزی کنند و با توجه مصوبات سند اسلامی شدن دانشگاهها حرکت کنند.

چیرانی، تشکیل کارگروههای تخصصی در واحد های دانشگاهی را خواستار شد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ها و رفع نیازمندی‌های موجود در استان گیلان، تشکیل کارگروه های تخصصی در دستور کار واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ارتقای آموزش در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: توجه به بحث آموزش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان باید مورد توجه ویژه و رعایت استاندارد های آموزش قرار گیرد که در این راستا می توان به نظارت دقیق بر تشکیل کلاسهای آموزشی، استفاده از اعضای هیات علمی متخصص در دروس مرتبط، اجرای طرح تعاون و رعایت استاندارد های کلاسی و تعیین صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی حق التدریس اشاره کرد.

دبیر هیات امنای استان گیلان، ادامه داد: رساله دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد باید هدفمند باشد و مسئولین واحدهای دانشگاهی گیلان با گرایش این رساله های کاربردی به سوی رفع مشکلات منطقه کوشا باشند.

چیرانی خاطرنشان کرد: خانواده دانشجویان باید با اطمینان خاطر بدانند که در چه موسسه ای فرزندانشان به بلوغ فکری خواهند رسید لذا مشاوره در بدو ورود دانشجویان خصوصا در مقاطع کاردانی و کارشناسی و معرفی هرچه بیشتر رشته های تحصیلی فعال در واحد های دانشگاهی استان می تواند در جذب دانشجو فعال بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه بارش رحمت پروردگار است که در این ماه باید از این فرصت بدست آمده در جهت سوزاندن گناهان استفاده کرد و با خواندن و تفسیر قرآن در ماه بهار قرآن نزول برکات باریتعالی را برای خود تضمین کنید.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب دانست و تصریح کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران ،دانشگاه آزاد اسلامی است و تحول فرهنگی در این دانشگاه با نگاه اولویت دار فرهنگی اجرا خواهد شد و مدیرانی که دراین دانشگاه با هدف ایجاد تحول منصوب می گردند در این ماه مبارک فرصتی دست خواهد دادو با بازنگری در اهداف که از مصادیق اخلاق حرفه ای است در جهت ایجاد تحول در دانشگاه حرکت کنند.

همچنین در این جلسه دکتر محمد نقی صفرزاده ویشکایی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان گیلان ضمن تشکر از میزبانی واحد رشت گزارش مبسوطی از روند فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ارائه داد و در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

Share