به ریاست قاضی کاشانی برگزار شد

برگزاری دومین جلسه دادگاه متهم به قتل ۸ زن گیلانی | قاتل: تنها ۳ نفر را کشتم

متهم به قتل ۸ زن گیلانی اظهار داشت: اصلا از اعدام و مرگ نمی‌ترسم و خودم تا الان چهار بار قصد خودکشی داشتم که جلوی مرا گرفتند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین جلسه علنی دادگاه دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل سریالی زنان گیلانی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۹۷/۳/۳۱ در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان به ریاست قاضی کاشانی برگزار شد.

این جلسه به دلیل رسیدگی به اتهامات مطروحه به «ف.ن»که به اتهام ارتکاب به ۸ فقره قتل به همراه ارتکاب سرقت طلاجات و همچنین مثله کردن مقتولین و غیره بازداشت شده بود تشکیل شد. جلسه مذکور با حضور متهمین ردیف اول و دوم و همچنین اولیای دم مقتولین و وکلای طرفین برگزار شد.

اتهامات وارده با همدستی همسر قاتل خانم «ل.گ» بوده که به اتهام معاونت در قتل و فروش مال مسروقه و تسهیل در ارتکاب جرم همچنین مساعدت در خلاصی متهم ف.ن از محاکمه و مجازات از طریق مخفی نمودن ادله متهم ردیف اول و غیره در جایگاه متهم قرار گرفته بود.

در این جلسه کیفرخواست متهمین ردیف اول و دوم این پرونده قرائت شد.

متهم به قتل (ف.ن) به همراه وکیل مدافع خود و نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت محمد سلطانی در جلسه حاضر است.

خانواده‌های مقتولین با گریه در جایگاه خود نشسته‌اند.

اولیای دم خانم(م.ه) لایحه دریافت و سپس خوانده شد: “از آقای (ف.ن) به اتهام قتل عمدی مادرمان مرحومه (م.ع) و سرقت طلاجات آن مرحوم و جنایات بر میت و همچنین معاونت در قتل عمدی و مورد معامله قرار دادن اموال مسروقه از متهم ردیف دوم شکایت داریم مطالب را به صورت لایحه به دادگاه محترم تقدیم می‌نماییم.”

در همین حال دو نفر از اولیای دم (م‌.آ)  نظم دادگاه را بهم زده و موجب اخلال در نظم گردیده اند و دادگاه نام بردگان را به ۵ روز حبس تادیبی می‌نماید.

لایحه خانواده اولیا دم (ل.د): از آقای (ف.ن) و (ل.گ) به اتهام قتل عمدی مادرمان و سرقت اموال و مثله نمودن جسد او شکایت داریم. تقاضای صدور حکم قصاص نفس نامبرده و مجازات مشاور قتل را داریم.

لایحه اولیای دم (ف.ر): از آقای (ف.ن) و (ل.گ) به اتهام قتل عمدی مادرمان و سرقت اموال وی و مثله کردن جسد او شکایت داشته تقاضای صدور حکم به قصاص حکم متهم و مجازات قانونی از دادگاه محترم را دارم.

اولیای (م‌.ق) اظهار داشتند: مطالب خود را به صورت لایحه تقدیم و تقاضای قصاص نفس (ف.ن) و مجازات قانونی (ل.گ) را به اتهام مورد معامله قرار دادن طلاجات و جنایت بر میت دارم.

اولیای دم (م.آ) اظهار داشتند: از آقای (ف.ن) به اتهام قتل عمدی مادرمان و مثله کردن جسد وی و سرقت اموال وی شکایت داشته و مجازات متهمین را طبق قوانین داریم.

اولیای دم (ف‌.م) اظهار داشتند: از آقای (ف.ن) به اتهام مباشرت در قتل عمدی مادرمان شکایت داشته تقاضای صدور حکم قصاص نفس نامبرده را داریم.

اولیای دم (پ.آ) اظهار داشت: من مادر مرحومه (پ.آ) هستم و از آقای (ف.ن) به اتهام قتل عمدی دخترم شکایت دارم و قبلا مطالب خود را به صورت مفصل در دادسرا نزد بازپرس ویژه قتل رسانده‌ام. و این مقتول یک فرزند دختر ۱۵ ساله دارم که اینجانب قیم او هستم از طرف ایشان هم تقاضای قصاص دارم.

به گزارش دیارمیرزا پس از استماع شکایت دم مقتولان و قرایت کیفر خواست توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دادگاه خطاب به متهم ردیف یک (ف.ن): متهم هستید به مباشرت در قتل ۸ زن و مثله کردن بدن و سرقت اموال و قرار دادن به متهم ردیف دوم هستید آیا قبول دارید؟

متهم به قتل (ف.ن) اظهار داشت: اتهام مباشرت در قتل و مثله کردن جسد و سرقت اموال را قبول ندارم. روزی که داخواست من را میخواندید صداوسیما و رسانه بودند ولی امروز که باید دفاع کنم چرا کسی نیست!؟ من سه فقره از قتل های(ف.م) (م.آ) و (ل.د) را قبول دارم و ۵ نفر دیگر هم قبول ندارم.

دادگاه خطاب به متهم: به قتل بخش های از اظهارات در مرجع انتظامی و جلسات متعدد بازپرسی و بازسازی صحنه جرم در صفحات ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۹ برای تو قرائت می‌شود که در آن صراحتا به ارتکاب مباشرت به قتل عمدی ۸ نفر اقرار نمودی چه توضیحی داری!؟

در ادامه پاره‌ای از اعترافات متهم قرائت شد.

متهم: در رابطه (پ.ا) در اقرار من آمده است که من مشروب خوردم و قتل کردم در صورتی که من در عمر خودم مشروب نخوردم. متهم اظهار می‌دارد که در خصوص اقرارهای من تحت فشار بوده است. انگیزه قتل من چیزهایی است که قابل گفتن نیست. انگیزه قتل من طلا نبوده است. انگیزه قتل خود را جلوی همه نمی‌گویم و فقط به قاضی می‌گویم.

در ادامه قاضی بخشی دیگر از اظهارات متهم را قرائت کرد.

متهم گفت: من‌ را در نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و به زور اعتراف می‌کردم اما در جلسه بازپرسی همه را نقض کردم. به من گفتند اگر این بار اعتراف نکنی اینقدر تو را می‌زنیم تا بمیری! در خصوص (ف.م) تنها کسی است که گفتم او فاسد نبود و اظهارات او را قبول نمی‌کنم. (پ.ا) را اصلا نمی‌شناسم.

متهم به قتل ۸ زن گیلانی اظهار داشت: اصلا از اعدام و مرگ نمی‌ترسم و خودم تا الان چهار بار قصد خودکشی داشتم که جلوی مرا گرفتند.

در ادامه قاضی بخش دیگری از اظهارات وی را قرائت کرد.

متهم در خصوص اظهارات متهم ردیف دوم نیز ادعا کرد که وی پس از خوردن قرص ترامادول اعتراف کرده است و گفته است ۲۰ نفر را کشته ام و اسحله دارم.

متهم اظهار می‌دارد: اظهارات با دست خط من نیست امضا و اثر انگشت از من است اما بنده قبول ندارم و به عرض دادگاه می‌رسانم قتل سه نفر را با نام های (ل.د) (م.آ) (ف.م) قبول دارم و مابقی را قبول ندارم و اولین قتل من هم (ف.م) بوده است. در برخی از قتل ها اصلا من را برای بازسازی صحنه قتل نبردند بلکه خانم من را بردند.

دادگاه خطاب به اسماعیل یوسفی به وکالت از (ف.ن) با توجه به تفهیم اتهام‌ به نام‌ برده به مباشرت به قتل عمدی مقتولان و مثله کردن جسد آنها و نیز سرقت اموال آنها چناچه دفاعی دارید ارائه کنید.

وکیل مدافع اظهار داشت: باتوجه به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و شکایت اولیای دم مقتولان و مدافعات و اظهارات موکل خود آقای (ف.ن) چنانچه دادگاه محترم لازم بداند مدافعات خود را طی لایحه تنظیمی در اولین فرصت به دادگاه محترم تقدیم می‌نمایم.

به گزارش دیارمیرزا دادگاه خطاب به متهم ردیف دو (ل.گ) ۴۰ ساله اهل و ساکن سراوان: حسب محتویات پرونده شکایت اولیای دم تعدادی از مقتولان اقرار و اعتراف صریح خودت در مراحل مختلف رسیدگی و بازپرسی و بازسازی صحنه جرم سایر قرائن و امارات موجود در پرونده که خلاصه آن در کیفرخواست صادره انعکاس دارد متهم به یک فقره معاونت در قتل عمدی (م.آ) از طریق فراهم نمودن مقدمات ارتکاب جرم توسط مباشر مانند خرید سیمکارت، گوشی تلفن همراه، تسهیل وقوع جرم از طریق جلب اعتماد مقتوله با ارائه و تحویل دادن وسایل خوراکی به وی و نیز ترغیب آن مرحوم جهت سوار شدن به خودروی متهم ردیف یک و نیز مباشرت در ۴ فقره فروش طلاجات مسروقه از مرحومان (م.ع) (ل.د) (م.آ) و (ف.ر) و خودداری به کمک به (ف.ر) که در معرض خطر جانی و مساعدت در خلاصی دادن در متهم ردیف یک(ف.ن) آیا اتهامات را قبول دارید یا خیر؟

متهم ردیف دوم پرونده گفت: ۲۰ فروردین ما را دستگیر که من بچه ۴ ساله روی پایم‌ بود که گفتم‌ چرا ما را گرفتید. افرادی که گفتید را نمی‌شناسم و بخداوندی خدا چیزی ندیدم. من بخاطر تصادفی که داشتم و درد خود تریاک مصرف می‌کردم.

این زن ادامه داد: من هیچ چیزی از متهم ردیف اول ندیدم. فروش طلاجات مقتولان را قبول دارم البته مرحله اول یک النگو و یک زنجیر بود که نمی‌دانم متعلق به چه کسی بود و در ماشین پیدا کردم و یکی را ۸۰۰ هزار و دیگری را ۹۰۰ هزار. زمانی بود که یه چیزی از او دیدم و به او شک کرده بودم و آنهم یک خانم داخل دستشویی و حمام ما افتاده بود و هیچ زخمی بر بدنش نبود و فردا صبح من چیزی را ندیدم و نمیدانم چه سرنوشتی پیدا کرده است!

قاضی: از کجا فهمیدی زخمی ندارد؟

متهمه: دستشویی و حمام ما یکجاست وقتی وارد حمام شدم‌ دیدم یک زن در حمام افتاده است، لباس هم تنش بود و بدنش خونی نبود.

دادگاه خطاب به متهمه بخش‌هایی از اظهارات او را نزد بازپرس ویژه قتل و مرجع انتظامی که اعلام کرده‌اید آخر سال ۹۴ یا ۹۵ متوجه پیرزنی در دستشویی منزلتان شدید از شوهرت سوال کردی آقای(ف.ن) گفت من قبل از ازدواج با توهم قتل انجام داده ام و این اولی نیست حتی یک مرتبه هنگام رفتن‌به شهرستان زنجان به طرف جاده طارم به پلی رسیده‌اید که شوهرت به تو گفته است زنی را که اهل رشت بوده کشته جسدش را داخل رودخانه انداخته است. در تحقیقات دیگر صراحتا اعلام کرده اید تعدادی از مقتولین را که شوهرت کشته بود طلاهای آنها را به تو میداد و آنها را میبروختی و چه توضیحی داری که متهم در جواب گفت: جواب همان مطلبی است که در دادگاه گفتم و فقط دو مرتبه طلا فروختم.

متهمه گفت: من برای شوهر دو مرتبه بیشتر سیمکارت نگرفته ام زمانی که شوهر چک هارا به نام من خرج کرده بود و دارندگان چک ها دنبال من بودند برای اینکه مارا پیدا نکنند سیمکارتی را در خواهر امام خریدم و یکبار هم شوهرم‌ ما را تهدید کرد فرزندم را می‌کشد و فرزند دیگری را از دسترس من خارج میکند که من از ترس مجبور به همکاری شدم.

در ادامه قاضی بخش دیگری از اظهارات متهمه را در تاریخ ۹۶/۳/۱۲ قرائت کرد.

در بخشی از اظهارات متهمه آمده بود: شوهرم (ف.ن) یکبار به بهانه اینکه می‌خواهیم برویم بیرون‌ جسدهای تکه شده در دو فاصله یک کیلومتری بیرون انداخت.

قاضی پرسید چرا زمانی که خانم غش کرده را در حمام دیدی به او کمک نکردی؟

متهمه اظهار داشت: زمانی که من خانم را به صورت بیهوش دیدم‌ قصد داشتم‌ به او کمک کنم که شوهرم‌ به من حمله کرد. گلویم را گرفت مرا به زور در اتاق انداخت و از من خواست که صحبتی نکنم و من هم از خود اختیاری ندارم و نتوانستم به آن مرحومه کمک کنم. ادامه اظهارات را وکیل مدافع من محمد نجاتی می‌گوید.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم گفت: دادگاه متهم استحضار دارند چون متهمه توان وکیل نداشت بنده را به عنوان وکیل تسخیری اعلام کرد. براساس کیفرخواست چهار اتهام برای متهمه در نظر گرفته شده است. یک فقره معاونت در قتل (ف.آ) است و افعالی به متهمه بیان شده که نمیتوان از این افعال برای معاونت در قتل در نظر گرفته شده است و باید تامل بیشتری در این زمینه داشت و صرف خرید سیمکارت لزوم معاونت در قتل مقتول را دارد. اتهام در خصوص یک مقتول است و در خصوص سایر مقتولین نیست و در خصوص سایر مقتولین نباید صحبتی کرد. شاید اعمالی که برای معاونت در قتل است اعمالی نیست که با قتل همخوان باشد.

وی ادامه داد: اتهام در خصوص خلاصی متهم نیز به دلیل اختفا طلاجات است اما هیچگونه قصد اختفایی نبود و فقط سرقت طلاجات و اختفا نبوده است و اتهام های فروش طلاجات با اختفا طلاجات متهمه همخوانی ندارد. فردی غیر از (ف.ر) است و اصلا کیفرخواستش بیان‌ نشده است که خودداری به کمک به مصدوم وجود نداشت. علاوه بر مطالبی که بیان شده است فردی که کمک‌ به مصدوم‌ نمی‌کند نباید تهدید شده باشد که با توجه به اظهارات متهمه تهدید شده است.

قاضی اظهارات خانم (ف.ا) که یکی از مطلعین پرونده است قرائت کرد.

 

به گزارش دیارمیرزا قاضی گفت: متهمه اعتماد مقتولین را جلب می‌کرد و بعد آقای (ف.ن) آنها را میکشت.

متهم (ف.ن) در پاسخ گفت: بازپرس حرفی را زده است و نمی‌تواند جمع کنند برای قاتل اهورا هم همین کار را کردند اول گفتند تجاوز بود بعد گفتند که تجاوزی نشده است.

متهم با صدا بلندی اظهار کرد: اصلا نمی‌گذارید من حرف بزنم همه حرف ها تکراری است و مثل اینکه در سیاه‌چال هستم.

(ف.ن) همچنان فریاد زنان گفت: به من گفتند تو که چفت پوچی خامنت را نجات بده تا بالای سر بچه‌ت باشد. به من گفتند برو در انزلی بگو دوتا بچه را تو کشتی!

متهم فریاد زنان ادامه داد: من فقط مقتول (ف.د) را کشتم‌ جنایت بر میتش نیز کردم و اگر می‌خواهید من را اعدام کنید چرا نمی‌گذارید من حرف بزنم.

قاضی گفت: به تو کاغذ و قلم می‌دهم تا بنویسی اما متهم گفت که میخواهم همه صدای مرا بشنوند.

متهم گفت: من گدا گشنه نیستم که بخاطر یک النگو آدم‌ بکشم.

گفتنی است در این لحظه به دلیل بر هم زدن‌ نظم جلسه متهم (ف.ن) به بیرون جلسه هدایت شد. درگیری لفظی خانواده مقتولین با متهم سبب این موضوع شد.

قاضی کاشانی در پایان اظهار کرد: باتوجه به استماع مدافعات وکیل مدافع متهم ردیف دو (ل.گ) و استمحال وکیل مدافع ردیف یک آقای اسماعیل یوسفی جهت تقدیم لایحه در دفاع از موکل خود دادگاه به استناد ماده ۳۶۹ از قانون آیین دادسری کیفری به مدت یک هفته اعلام تنفس اعلام کرد.

همچنین در پایان اصحاب دعوا با اظهار امضا صورتجلسه، دادگاه را ترک کردند. ادامه جلسه رسیدگی‌ به اتهام انتسابی ۹۷/۴/۷ ساعت ۹ صبح می باشد.

 

Share