دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان خبر داد:

برگزاری آزمون اختصاصی شرکت‌های بومی متقاضی دریافت رتبه پدافند غیرعامل معماری و شهرسازی در گیلان

امیر محمدپور، دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان از برگزاری آزمون اختصاصی شرکتهای بومی متقاضی دریافت رتبه پدافند غیرعامل معماری و شهرسازی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران از برگزاری آزمون اختصاصی شرکتهای بومی متقاضی دریافت رتبه پدافند غیرعامل معماری و شهرسازی در استان گیلان خبر داد.

امیر محمدپور یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل را مصون سازی پروژه ها در برابر تهدیدات غیرطبیعی (انسان ساز)،جلوگیری از ایجاد مشکل در زیرساخت ها و از بین رفتن سرمایه های کشور عنوان کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت این موضوع در پروژه های عمرانی و پیگیری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان دوره های آموزشی ویژه شرکت های مهندسین مشاور بومی متقاضی در رشته های معماری و شهرسازی در فروردین و اردیبهشت سال جاری با حضور اساتید مجرب سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار و در نهایت و آزمون تعیین صلاحیت این شرکت ها در خرداد ۹۷ اخذ گردید.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ادامه داد: یکی از علت های اصلی اعطای رتبه پدافند غیرعامل به شرکت های مهندسین مشاور بومی استان ، داشتن آگاهی و شناخت بیشتر از مسائل، تهدیدات و حساسیت های بومی استان است.

محمدپور اظهار داشت: شرکت های مهندسین مشاوری که موفق به دریافت رتبه پدافند غیرعامل گردند موظف به رعایت یک سری از دستورالعمل ها جهت حفظ و حراست از اطلاعات حساس پروژه های عمرانی در سطح استان می باشند.

Share