عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بدقولی‌های مکرر دولت در اتمام قطعه یکِ پروژه‌ افسانه‌ای آزادراه تهران-شمال!

محمدمهدی افتخاری از تعلل دولت در تکمیل آزادراه افسانه‌ای تهران-شمال انتقاد کرد و گفت: دولت باید بداند تاخیر در تکمیل این آزادراه هزینه های بسیاری به کشور تحمیل کرده و نارضایتی های بسیاری را رقم می زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی افتخاری با انتقاد از تعلل دولت‌ها در تکمیل طرح های عمرانی، گفت: آزادراه تهران-شمال به عنوان پروژه‌ای افسانه‌ای هر سال با تاخیر زمان در افتتاح فاز اول آن مواجه می شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه زمان اجرای پروژه های عمرانی در کشور به قدری به تعویق می افتد که از کارایی لازم خارج می شوند، افزود: تاخیر در تکمیل طرح های عمرانی هزینه های بسیاری اعم از نگهداری و در گاهی مواقع نوسازی سازه ها را در پی دارد.

تامین اعتبار علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه های عمرانی

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه های عمرانی تامین اعتبار و مباحثی از این دست است، تصریح کرد: تکمیل پروژه تاریخی آزادراه تهران شمال نیز با موانعی اعم از کمبود اعتبار و همچنین مسائل زیست محیطی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بارها زمان بهره برداری از آزادراه تهران شمال تغییر کرده است، گفت: دولت باید بداند تاخیر در تکمیل این آزادراه هزینه های بسیاری به کشور تحمیل کرده و نارضایتی های بسیاری را رقم می زند.

افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال کاهش ترافیک مسیر را در پی دارد

افتخاری با تاکید بر اینکه افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال کاهش ترافیک، صرفه جویی در هزینه و زمان مردم در تردد را در پی دارد، افزود: تسریع در تکمیل این آزادراه زمان تردد مردم در سایر استان های همجوار از جمله گیلان را نیز کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس بارها در خصوص آزادراه تهران شمال با مسئولان مربوطه به تشکیل جلسه پرداخته و حتی بازدیدی نیز از روند انجام عملیات عمرانی در این مسیر داشته است، گفت: با توجه به اینکه گنجایش جاده ها با افزایش خودروهای موجود هر روز کمتر می شود دولت باید طرح های توسعه ای عمرانی خود را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

مسئولان علل تاخیر چندین باره در تکمیل آزادراه تهران شمال را شفاف سازی کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در پی تاخیرهای چندین باره در تکمیل آزادراه تهران شمال مسئولان باید با شفاف سازی علت آن را به مردم توضیح بدهند، افزود: اگر کمبود اعتبار در حوزه تکمیل این مسیر وجود دارد باید با حمایت های همه جانبه و حتی برداشت از صندوق توسعه ملی با اذن رهبری مشکل را رفع کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی در امور مهم و راهگشای کشور اظهارنظر فرموده اند در خصوص آزادراه تهران شمال نیز به طور حتم محدودیتی برای برداشت از صندوق قائل نخواهند شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، باید در صورت لزوم از تکنولوژی کشورهای پیشرفته در راستای تکمیل هر چه سریع تر پروژه های عمرانی استفاده شود.

Share