حجت الاسلام حافظ نیا در نماز عید فطر آستارا

با دوری از حاشیه و تفرقه افکنی، دشمنان را ناامید کنیم | گرانی‌ حق مردم ما نیست

امام جمعه آستارا به برگزاری انتخابات و راهپیمایی روز جهانی قدس را نمونه هایی از مشارکت باشکوه مردم برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: امروز بیش از پیش نیازمند اتحاد و همدلی در کشور هستیم و باید با دوری از حاشیه و تفرقه افکنی، دشمنان را ناامید کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با پایان یافتن یک ماه روزه داری و آئین های معنوی ماه رمضان، نماز عید سعید فطر با حضور پرشور مردم دین دار آستارا به صورت متمرکز در این شهرستان اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا روز جمعه در خطبه های نماز عید فطر در خیابان امام خمینی (ره) آستارا گفت: خداوند در روز عید فطر به روزه دارانی که یک ماه با اخلاص حقیقی تقوا پیشه کردند، پاداش می دهد.

وی افزود: مومنان باید سعی کنند صفای باطن و طهارت قلبی حاصل از یک ماه عبادت را در سایر ماه ها و روزهای سال، در وجود خود حفظ کنند.

باید با دوری از حاشیه و تفرقه افکنی، دشمنان را ناامید کنیم

امام جمعه آستارا به برگزاری انتخابات و راهپیمایی روز جهانی قدس را نمونه هایی از مشارکت باشکوه مردم برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: امروز بیش از پیش نیازمند اتحاد و همدلی در کشور هستیم و باید با دوری از حاشیه و تفرقه افکنی، دشمنان را ناامید کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان آستارا نیز با توجه به موقعیت حساس مرزی، باید اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان حاکم باشد.

حافظ نیا با بیان اینکه خداوند در روز عید فطر بهترین پاداش را برای بندگان روزه دارش در نظر گرفته است، افزود: خداوند به برکت عید فطر تمامی گناهان بندگانی که به دستورات وی در ماه مبارک رمضان لبیک گفته اند را می‌بخشد.

امام جمعه آستارا آمرزش گناهان را بهترین پاداش خدا برای مومنان در روز عید فطر دانست و خاطر نشان کرد: از این پس نیز مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و گناه و معصیت نکرده و عبادت هایی که در ماه مبارک رمضان با خدا می‌کردیم را از یاد نبریم.

سعادت دنیا و آخرت در گروی دوری از گناه و معصیت است | عید فطر، عید فطرت است

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در گروی دوری از گناه و معصیت است، تصریح کرد: باید در این روز مبارک با خدا پیمان ببندیم و دیگر به دنبال معصیت و گناه نرویم و کارهای نیک و پسندیده انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه عید فطر، عید فطرت است، تصریح کرد: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‌گردد و به شکرانه این بازگشت، به ستایش باری تعالی به جشن و سرور می‌پردازد.

خطیب نماز عید سعید فطر بندر آستارا با بیان اینکه از منظر و کلام حضرت امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) عید فطر روزی است که کسانی که در این ماه رمضان روزه گرفته و طاعات و عبادات کرده اند، خداوند پاداش آنان را می‌دهد، اظهار کرد: در کلام مولای متقیان کسانی که در ماه رمضان روزه نگرفته و به دستورات خدا عمل نکردند، در این روز عید هیچ ثوابی به آنان نمی‌رسد.

وی با اشاره به شکرگزاری به درگاه خداوند و گرامیداشت این عید سعید گفت: به دلیل یک ماه دوری از گناهان قرائت قرآن و روزه داری این حالت معنوی برای مومنان عید بوده و اگر بتوانیم خود را تا ماه رمضان دیگر پاک نگه داریم مومن هستیم.

حافظ نیا با ذکر جمله مقام معظم رهبری در حرم امام(ره) که فرمودند «مردم را از دو قطبی شدن و دو دستگی پرهیز می دارم» گفت : آمریکا دشمن درجه یک امت اسلام و رژیم غاصب صهیونیستی دشمن درجه یک ملت و نظام اسلامی و انقلاب است و لازمه موفقیت کشور همبستگی و اتحاد ملت غیور و انقلابی کشورمان با یکدیگر است.

وی افزود: اتحاد، همدلی و در کنار هم بودن تفکرات سیاسی گوناگون برای آبادانی کشورمان ضروری است.

مسئولان باید به فکر مردم باشند | گرانی‌ حق مردم ما نیست

امام جمعه آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: مسئولان باید به فکر مردم باشند زیرا حق مردم ما این گرانی‌ها نیست و مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم باید بکوشند تا این معضل را حل کنند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share