استاندار گیلان:

با افتتاح قریب الوقوع راه آهن شاهد افزایش گردشگران به گیلان خواهیم بود

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح قریب الوقوع راه آهن قزوین- رشت خاطر نشان کرد: با افتتاح این خط آهن به زودی شاهد افزایش گردشگران از سراسر نقاط کشور به استان خواهیم بود که در این خصوص باید برنامه‌ریزی مدون با نگاه کارشناسانه را دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در بررسی طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاری موسسه ملل در استان که صبح امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به ظرفیت های بی‌نظیر گردشگری گیلان افزود: امنیت در سرمایه‌گذاری را از جمله اولویت‌های مهم برای سرمایه‌گذاران می‌دانم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: از ستاد اقتصاد مقاومتی استان به عنوان یک هسته مرکزی متشکل از دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های قضایی در مسیر افزایش اطمینان سرمایه‌گذاران و تسهیل امور آنان بهره می‌گیریم.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته‌ امنیت سرمایه‌گذاری در استان نقش مؤثری در کاهش دغدغه‌مندی آنان دارد.

سالاری ظرفیت‌ها و موقعیت‌های موجود در گیلان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: دریا، جنگل، آب و هوای خوب، مواهب طبیعی و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته که نتایج آن در حال شکوفا شدن است باعث ایجاد جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران در این استان می‌شود.

استاندار گیلان گفت: احداث مجتمع‌های گردشگری و اقامت‌گاه‌های دریایی مانع از ویلا‌سازی‌های بی‌رویه شخصی و تخریب جنگل می‌شود.

وی افزود: تکمیل آزاد راه باعث کاهش مسافت و زمان حضور گردشگران در استان گیلان شده که باید از این ظرفیت در مسیر افزایش سطح خدمات رسانی به مردم استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح قریب الوقوع راه آهن قزوین- رشت خاطر نشان کرد: با افتتاح این خط آهن به زودی شاهد افزایش گردشگران از سراسر نقاط کشور به استان خواهیم بود که در این خصوص باید برنامه‌ریزی مدون با نگاه کارشناسانه را دنبال کنیم.

وی وجود منطقه آزاد انزلی را یکی از مزیت‌های استان گیلان نسبت به استان‌های شمالی دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: این ظرفیت افزایش حضور گردشگران را دنبال دارد.

سالاری خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم هر یک از محصولات شهرستان‌ها که نمادی از فرهنگ آن منطقه است را برندسازی و معرفی کنیم.

استاندار گیلان وجود رودخانه های متعدد را از موهبت‌های استان قلمداد کرد و افزود: با ایجاد شناورهای دریایی در این بسترهای آبی و همچنین تالا‌ب‌ها و آب‌بندان‌ها می‌توان در جهت توسعه گردشگری گام‌های جدی برداشت.

وی ساخت مارینا در بستر دریا و تالاب را گام مثبتی در جذب گردشگران دانست و اظهار داشت: با افزایش ساخت این گونه فضاها می‌توانیم زمینه حضور گردشگران در شرایط جوی نامساعد را فراهم کنیم.

سالاری با اشاره به بهره‌برداری راه آهن آستارا- آستارا گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور ایجاد بستر فرآوری محصولات و بسته بندی مواد غذایی و مرکبات می‌توان شرایط صادرات آن به کشورهای همسایه و حوزه CIS متناسب با نیاز آنان را فراهم آورده و به رونق اقتصادی و اشتغال کمک کرد.

در این نشست مدیر موسسه سرمایه گذاری ملل پیشنهادهای خود را در حوزه‌ سرمایه‌گذاری ارائه  کرد.

Share