در دیدار واعظی با رئیس جمهور آذربایجان عنوان شد:

باکو پایبند به اجرای توافقات با تهران است | هیچ محدودیتی در توسعه روابط وجود ندارد

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه هیچ محدودیتی در توسعه روابط وجود ندارد، تاکید کرد: تهران و باکو در مسیر همکاری های راهبردی و برای اجرای هر چه سریعتر توافقات مشترک، مصمم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی روز دوشنبه و در این دیدار که در باکو انجام شد، با تبریک اعتماد مجدد مردم جمهوری آذربایجان از برنامه‌های آقای “الهام علیف” در انتخابات اخیر و علاقه آنان به ادامه مسیر توسعه و پیشرفت کشورشان با رای مجدد به ریاست جمهوری وی، گفت: زیرساخت های لازم برای همکاری دراز مدت تهران – باکو با حمایت روسای جمهوری آماده شده و کمیسیون مشترک فعالانه پیگیر اجرای طرحها و برنامه ها است.

وی تصریح کرد: تمام مقدمات لازم برای همکاری در پروژه های راهبردی نظیر همکاری در حوزه انرژی در دریای خزر و همچنین پروژه رشت – آستارا فراهم است. همکاری در بخش صنعت، تجارت و برق نیز توسعه یافته، گمرک ها ۲۴ ساعته فعالند و هنچنین در زمینه کشت فرامرزی و همکاری ها در زمینه داروسازی، کارها به خوبی به پیش می رود.

دکتر واعظی با اشاره به مسایل منطقه و استقبال از حضور موثر مردم در انتخابات اخیر عراق و لبنان، اقدام تحریک آمیز آمریکا در انتقال سفارتش به قدس شریف را زمینه ساز جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین در غزه دانست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای استمرار صلح و ثبات در سوریه ادامه دارد، گفت: باید تلاش کنیم ترویست ها، سایر کشورهای منطقه را مورد آسیب قرار ندهند.

دکتر واعظی همچنین به موضوع برجام و خروج یکجانبه آمریکا از آن پرداخت و با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام در ادامه تفکری در کاخ سفید است که همه پیمانهای بین المللی و چندجانبه مثل پیمان پاریس و توافقنامه های تجاری را یکجانبه بر هم می زند، اظهارداشت: ایران پیش بینی و آمادگی لازم را برای شرایط جدید داشت.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار، اراده دو دولت و خواست دو ملت را توسعه و گسترش روابط دانست و تاکید کرد: سفر اخیر آقای روحانی به باکو زمینه ساز پیشرفت های جدید در روابط شد و اجرای کامل و سریعتر توافقات دوجانبه برای آذربایجان اهمیت فراوانی دارد.

“الهام علیف” با تاکید بر اینکه تصمیمات کمیسیون مشترک همکاری در حال اجراست و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایران وجودندارد، اظهارداشت: طرحهای مهم آستارا – آستارا و همکاری در حوزه انرژی خزر را بدقت پیگیری می کنیم. باکو پایبند به اجرای توافقات با تهران است و اجازه دخالت به کسی را در این زمینه نمی دهد.

وی با بیان اینکه آذربایجان به همکاری های دوجانبه و سه جانبه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه ادامه خواهد داد، گفت: باکو از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در سوریه و سایر کشورهای منطقه دفاع می کند و همچنین خوشحالیم که با همکاری ایران، روسیه و ترکیه، اوضاع سوریه رو به ثبات است.

Share