اظهار نظر عجیب شهردار رشت:

اگر قالیباف هم در رشت بود با این بدهی نمی‌توانست کار کند! | امکان درگیری فیزیکی با بدهکاران وجود داشت

مسعود نصرتی، شهردار رشت با اشاره به اینکه اگر قالیباف هم در رشت بود با چنین بدهی نمی‌توانست کار کند افزود: شرایط بشدت سخت است و باید در کنار هم باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود نصرتی، شهردار رشت با حضور در صحن شورا با بیان اینکه بودجه ای که برای شهر در نظر گرفته شد است را ارائه دادیم گفت: این بودجه به تصویب شورا رسید و از آنجا که ملاک عمل شهرداری بودجه است، این بودجه را به همه مناطق ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه همه کارها بر اساس بودجه انجام می‌گیرد تصریح کرد: بودجه دو آیتم هزینه و درآمد دارد، آنجایی که نیاز است تولیدِ درآمد شود، باید موانع را برداریم و اگر درآمد محقق شد پروژه ها نیز به اجرا می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه شهرهایی با مقیاس شهر رشت حداقل دارای ۵۰۰ طرح مصوب هستند اذعان کرد: متاسفانه برای اجرای پروژه ها طرحی نداریم و مجبور شده ایم برای هرکدام ابتکار عملی بخرج بدهیم تا پروژه اجرایی شود و این مسائل را باید برای مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسفالت، جمع آوری آبهای سطحی و پیاده رو سازی، جز پروژه های روزانه است گفت: این پروژه ها در هر پنج منطقه در حال کار هستند.

شهردار رشت افزود: برای پروژه های بزرگ ۲۰ مدیر پروژه در نظر گرفته شده است و با وجود اینکه نقشه ندارند اما باید کارشان را انجام دهند و پروژهای قبلی را بروز رسانی کنند.

نصرتی با بیان اینکه باید وضعیت شهر را تحلیل کنیم گفت: همه اینها را باید برای مردم تشریح کنیم و در حال حاضر طرح تفصیلی۵۱ مورد را برای معاون عمرانی استاندار ارسال می‌کنیم و با صدور پروانه درآمد حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که باید شهر رشت پارکینگ طبقاتی می‌ساخت و معضل زباله سوز حل فصل می‌شد و آزادکردن بلوارها و ۲۶ تقاطع انجام می‌شد، کاری صورت نگرفت گفت: متاسفانه در شرایط سخت باید این عقب ماندگی ها را انجام دهیم و جبران کنیم.

نصرتی با بیان اینکه پروژه هایی مانند پیاده راه و آبنما مشکل قضایی دارد و بازرسی اجازه ادامه را نمی‌دهد،. افزود: خودم خواستم که این پروژه ها از نو شروع شود و پاسخگوی آن در نهایت بنده خواهم بود.

نصرتی با اشاره به اینکه تنها شهر کشور هستیم که ۸ سال تفریغ بودجه مصوب نداریم افزود: قرار شده است که از وزرات کشور مجوز بگیریم که تفریغ بودجه ۹۶ را ببندیم.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات را تحمل کرده ام تا فضای شهر آرام بماند افزود: گرفتاری ها را تحمل کردم و انتشار ندادم تا سرمایگذارها از اینکه به اینجا بیایند نترسند.

وی با بیان اینکه شهر رشت آبستن مشکلات بوده است گفت: خیلی ها می‌گویند که پرداخت حقوق، وظیفه شهردار است در حالی که ۱۰۲ میلیارد تومان به دارایی، بدهی داریم و ۳۶ مدیر شهرداری ممنوع معامله می‌باشند، چرا باید ۳۵ میلیارد به بیمه بدهی داشته باشیم!؟

وی با بیان اینکه ۱۸۴ میلیارد تومان تاکنون پرداخت بدهی داشتیم، گفت: متاسفانه از ابتدا با بدهکارها درگیر بودم و حتی امکان برخورد فیزیکی وجود داشت.

شهردار رشت با اشاره به اینکه اگر قالیباف هم در رشت بود با چنین بدهی نمی‌توانست کار کند افزود: شرایط بشدت سخت است و باید در کنار هم باشیم.

Share