سالاری در جلسه کارگروه رفع موانع تولید:

اولویت خرید کالا‌ها باید تولیدات داخلی به ویژه درون استانی باشد

استاندار گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: اولویت خرید کالا‌ها باید تولیدات داخلی بویژه درون استانی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان با بیان اینکه موضوع حمایت از کالای ایرانی محدود به تشکیل جلسات نمی شود، افزود: از بخش‌هایی که می توانند مصرف کننده تولیدات داخلی بویژه استان گیلان باشند انتظار دارم که با دقت این موضوع را رعایت کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت نظارت دستگاه‌های اجرایی بر خرید تولیدات داخلی توسط زیرمجموعه‌ها تأکید و تصریح کرد: اولویت خرید کالا‌ها باید تولیدات داخلی بویژه درون استانی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز رضایت از عملکرد کارگروه رفع موانع تولید استان اظهار داشت: با پرداخت هزار و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات از منابع رونق تولید به ۲ هزار و ۴۹۶ واحد تولیدی توانستیم بیش از سهمیه درنظرگرفته شده برای استان گیلان در سال ۹۶ راجذب کنیم و این مسیر باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات استان گیلان به عنوان یک برند صاحب نام محسوب می شوند گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با نگاه حمایتی باید برای رفع موانع و گشایش گره تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران راهکار ارائه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود برخی مشکلات کارگری در واحدهای تولیدی استان افزود: انتظار ما از دستگاه‌های ملی متولی و سرمایه‌گذاران کلان این است که در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با آنان در استان با جدیت برنامه ارائه کنند.

وی به رویکرد منسجم دستگاه‌های قضایی، نظارتی و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: باید با احساس مسئولیت‌ نسبت به رفع موانع تولیدکنندگان گام برداریم.

در این جلسه مشکلات موجود در ۶ واحد تولیدی استان توسط سرمایه گذاران مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع موانع آنان صادر شد.

Share