در نشست خسته‌بند با محمدپور مطرح شد:

اهداف پدافند غیرعامل بر مبحث پیشگیری متمرکز است | پدافند غیرعامل در راستای امنیت روزمره مردم است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل افزود: بر این اساس می توان گفت اهداف پدافند غیرعامل بر مبحث پیشگیری متمرکز است و از این جهت اهمیت دارد که پدافند غیرعامل را در زندگی و همه فعالیت هایمان مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست صمیمی حسن خسته بند نماینده مردم بندر انزلی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل در اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان برگزار شد.

طی این نشست دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل بیان کرد: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم مانند خدمات آب و برق، حفاظت از تاسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ ها، تداوم شبکه های اطلاع رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران ها از مهمترین کارکردها به شمار می آید.

وی با اشاره به فرهنگ سازی پدافند غیرعامل افزود: تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، فرهنگ سازی مفاهیم پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف، تبیین نقش‌های پدافند غیرعامل در جامعه و ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه‌های اجرایی در اجرای سیاست‌ها، طرح و برنامه‌ پدافند غیر عامل از جمله اهداف سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

محمدپور با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، مقوله ای اضافه بر زندگی روزمره مردم، سازمان ها و نهاد ها نیست، بلکه مساله ای در راستای پایداری جامعه و امنیت روزمره مردم است خاطر نشان کرد: شناسایی اماکن حیاتی، حساس و مهم، چند منظوره کردن تاسیسات و شبکه های ارتباطی کشور و همچنین ممانعت از ایجاد تاسیسات پر خطر در مراکز جمعیتی، از جمله اقداماتی است که باید در بخش پدافند غیر عامل انجام شود.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت زیر ساخت در شهرهای استان اذعان داشت: باید در هر پروژه عمرانی و زیر ساختی استان، برنامه ریزی های توسعه ای پدافند غیرعامل به عنوان بخشی تفکیک ناپذیر و پیوسته با موضوع پروژه ها در نظر گرفته شود تا با این روش، علاوه بر افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری تضمین شود.

در ادامه نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در کشور در شرایط فعلی بیان کرد: باید هدف اصلی پدافند غیرعامل که جلوگیری از وارد شدن خسارت های مالی به تاسیسات حیاتی، حساس و مهم کشور و تلفات انسانی که ممکن است به دنبال آن به وجود آید، مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل افزود: بر این اساس می توان گفت اهداف پدافند غیرعامل بر مبحث پیشگیری متمرکز است و از این جهت اهمیت دارد که پدافند غیرعامل را در زندگی و همه فعالیت هایمان مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد : اگر نگاه پدافندی نسبت به خیلی از موضوعات داشته باشیم، در بسیاری از موارد که به صورت روزمره با آن روبرو هستیم شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

در انتهای این نشست حسن خسته بند حمایت همه جانبه خود و مجمع نمایندگان استان را از عملکرد اداره کل پدافند غیرعامل اعلام نمود.

Share