در جلسه شورای هماهنگی ترافیک آستارا مطرح شد:

انتقاد شدید معاون فرماندار آستارا از عدم نظارت بر قیمت‌ها

وحید پورحضرت گفت: متأسفانه وضع اسفباری در بحث افزایش قیمت‌ها در شهرستان و عدم نظارت در این مورد وجود دارد و در ماه پربرکت رمضان هیچ کنترل و همکاری در این حوزه از سوی دستگاه‌های مرتبط با نظارت بر قیمت مشاهده نمی‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

در ابتدا معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی و افزایش عبور و مرور درون شهری و برون شهری و ایجاد ترافیک گفت: برنامه‌ریزی دقیقی بین دستگاه‌های مربوطه، نیروی انتظامی و پلیس راهور لازم است تا بحث عبور و مرور در شهرستان تسهیل شده و همانطور که آستارا جزو ۲۰ شهر گردشگری کشور بوده در حوزه ترافیک شهری و جاده ای هم پیشتاز در رفع موانع موجود در جهت ارائه خدمات برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وحید پورحضرت با ذکر لزوم حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی گفت: اطلاع رسانی در مبادی ورودی و خروجی، تنظیف و پاکسازی محورهای مواصلاتی، فعالیت مداوم پلیس راه و راهور و همکاری با اداره راهداری، دهیاران و دیگر دستگاه‌های متولی امر باید انجام گیرد تا خدمات سفر و ارائه آن به گردشگران افزایش حضور مسافران را صورت بدهد.

انتقاد شدید معاون فرماندار آستارا از عدم نظارت بر افزایش قیمت‌ها

وی با انتقاد از عملکرد و ذکر لزوم افزایش نظارت کمیسیون‌های مربوطه بر قیمت گفت: متأسفانه وضع اسفباری در بحث افزایش قیمت‌ها در شهرستان و عدم نظارت در این مورد وجود دارد و در ماه پربرکت رمضان هیچ کنترل و همکاری در این حوزه از سوی دستگاه‌های مرتبط با نظارت بر قیمت مشاهده نمی‌شود.

۶۰ کشته و زخمی بر اثر تصادفات در محور آستارا به اردبیل

در ادامه سرگرد جمشید کونشی، معاون پلیس راه آستارا با اشاره به مشکلات حوزه ترافیک و جاده و پلیس راه گفت: مشکلاتی همچون عدم دید، عدم وجود تجهیزات روشنایی در محورهای حادثه‌خیز و کم عرض بودن محورهای روستایی موجب مشکلاتی در این حوزه شده و همانگونه که استحضار دارید از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز در محور آستارا به اردبیل ۱۰ مورد فوتی و ۵۰ مورد زخمی بر اثر تصادفات جاده ای داشتیم و نیازمند همت دستگاه‌های مربوطه در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و پایین آمدن میزان آمار مجروحین و کشته های تصادفات جاده‌ای هستیم.

تجهیز محور آستارا به اردبیل به سیستم روشنایی

در پایان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در ادامه سخنان خود با ذکر لزوم دریافت اعتبار برای تجهیز روشنایی معابر جاده ای گفت: برای روشنایی پیچ‌های خطرناک جاده آستارا اردبیل خصوصاً در نقاط حادثه خیز دمیر اوغلی کش، بهارستان و آقچای حدود یک میلیارد ریال برآورد اعتبار شده و با دریافت آن و تجهیز این مناطق به سیستم روشنایی کاهش تصادفات جاده ای را در محورهای خطرآفرین غربی ترین نقطه استان گیلان خواهیم داشت.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه است.

Share