مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جمع خبرنگاران:

افزایش ۱۰ درصدی هزینه سرویس مدارس | آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست

حاجتی با بیان اینکه به مسئله ثبت نام بسیار تاکید داریم افزود: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس هیچ مدرسه دولتی مجاز نخواهد بود که از دانش آموزان مصاحبه بگیرد و یا شرط معدل برای آنها بگذارد و یا همچنین وجه نقدی دریافت کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه بسیار بزرگ است و مخاطبین زیادی دارد گفت: بیش از ۳۷۵ هزار نفر دانش آموز که از ۷۰۰ هزار خانوار استان گیلان تحت پوشش آموزش و پرورش استان هستند و همچنین ۲۷ هزار و ۵۰۰ نیروی فرهنگی شاغل در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

مهدی حاجتی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در بخش آموزش و پرورش باید بیشتر شود، افزود: در آستانه فصل تابستان هستیم و برنامه ریزی هایی که در این فصل انجام میشود ثمراتش در طول سال تحصیلی قابل لمس خواهد بود.

کسی حق گرفتن شهریه از دانش آموزان برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ندارد

وی با بیان اینکه به مسئله ثبت نام بسیار تاکید داریم، افزود: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس هیچ مدرسه دولتی مجاز نخواهد بود که از دانش آموزان مصاحبه بگیرد و یا شرط معدل برای آنها بگذارد و یا همچنین وجه نقدی دریافت کنند.

حاجتی افزود‌: مبالغ اختیاری هستند که در طول سال مدارس از اولیا دریافت می‌کنند برای برگزاری مربوط به کمک های مردمی، فعالیتهای فوق برنامه، سرویس مدارس و… که باهماهنگی انجمن اولیا و مربیان بعد از شروع سال تحصیلی جدید امکانپذیر خواهد بود.

امسال بیش از ۳۲ هزار کلاس اولی در استان داریم

وی در مورد ثبت نام کلاس اولی ها گفت: پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۳۲ هزار کلاس اولی در استان داشته باشیم که کار ثبت نام آنها از طریق سامانه های مربوط از جمله سناد و سنجش انجام خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام دانش آموزانی که قبولی خرداد دارند باید تا پایان ۳۰ مرداد ماه اقدام به ثبت نام کنند افزود: این مسئله شامل دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم خواهد بود و بقیه دانش آموزان توسط خود مسئولان مدرسه ثبت نام خواهند شد.

شرایط ثبت نام دانش آموزان استعدادهای درخشان

حاجتی همچنین به ثبت نام دانش آموزان استعدادهای درخشان اشاره کرد و تصریح کرد: اولیا ازطریق سایت hoosh.medu.ir می‌توانند دانش آموزان خود را ثبت نام کنند و در تاریخ ۵ مرداد ماه سنجش هوش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و مدارس بر اساس ظرفیت نسبت به پذیرش اقدام خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه ۸۰۰ مدرسه غیر دولتی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ فعالیت می‌کردند افزود: این تعداد ۵۰ هزار دانش آموز را مورد آموزش و تعلیم تربیت قرار دادند.

نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیر دولتی

وی در مورد نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیر دولتی گفت: مدیران مدارس موظفند هنگام ثبت نام نسبت به انعقاد قرار داد و اخذ شهریه از دانش آموزان اقدام نمایند.

حاجتی در مورد ناظرین ثبت نام در استان گفت: ۳۸ ناظر استانی، شورای نظارت استان و شهرستان، کارگروه نظارت جامع و مسئولان ارزیابی عملکرد استان و شهرستان ها و ستاد نظارت بر ثبت نام و شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی وظیفه نظارت بر امر ثبت نام در مدارس غیر دولتی را بر عهده دارند.

سرویس دانش آموزان را یک مدرسه کوچک تعلیم و تربیت سیار می‌دانیم

وی در مورد سرویس مدارس نیز گفت: سرویس حمل و نقل را یک مدرسه کوچک تعلیم و تربیت سیار می‌دانیم و برای اینکار کارگروه ماده ۱۸ با حضور نماینده مختلف از استانداری، شهرداری، پلیس راهور و اولیا و آموزش و پرورش حضور دارند و باید پیمانکار و رانندها شرایط لازم مانند داشتن کارت تردد و کارت سلامت را داشته باشند.

وی ادامه داد: نرخ شهریه سرویس ها امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه تابستان زمان اوقات فراغت دانش آموزان است، افزود: هدف آموزش و پرورش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است و برای اینکار نیازمند این هستیم که کانون های فرهنگی، تربیتی و ورزشی با رویکرد مهارتی کارها را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در مورد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مسئول هستیم افزود : متاسفانه از نظر تامین منابع خارج از بدنه آموزش و پرورش هیچ کمکی به این سازمان نشده است  و دستگاه های فرهنگی زیادی داریم که می‌توانند در این امر با منابعی که دارند ما را یاری کنند.

تلاش ما به حداقل رساندن مشکلات استقرار پایه دوازدهم در استان است

حاجتی خبر داد: امسال برای اولین بار استقرار پایه دوازدهم در استان را خواهیم داشت و مطالعات زیادی در مورد فضای موجود، تجهیزات، تامین نیروی انسانی در حال انجام است و تمام تلاش خودمان برای به حداقل رساندن مشکلات استقرار پایه دوازدهم داشته باشیم.

 اگر آموزش و پرورش وارد سیاست شود ضرر خواهد کرد

وی در مورد اینکه آموزش و پرورش جولانگاه سیاسی نیست افزود: این سازمان محل تعلیم و تربیت است و تمام تلاش خودمان را برای اجرای وظایف تخصصی خودمان بکار گرفته ایم.

حاجتی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما برآورده کردن انتظارت مردم در بخش تعلیم و تربیت است گفت: ما اگر بخواهیم هیجان های سیاسی را به داخل مدارس منتقل کنیم جز مشکل چیز دیگری برای ما فراهم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش وارد سیاست شود ضرر خواهد کرد البته این بدان معنا نیست که مدیران ما نگاه سیاسی ندارند بلکه این نگاه سیاسی را هیچ وقت در بین دانش آموزان منتقل نخواهیم کرد.

حاجتی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش استان در سطح کشور در سطح بالایی قرار دارد، افزود: تمام سعی خود را انجام دادیم که اقتدار آموزش و پرورش حفظ شود و هرگز تصمیم گیری های این سازمان غیر واقعی نبود.

وی در مورد انتقاد برخی به آموزش و پرورش گفت: تمام این مسائل و نقدها به این دلیل است که زمانی آموزش و پرورش حیاط خلوت آنها بود اما با تغییر شرایط این افراد عصبانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش و پرورش مجری سیاست های دولت دوازدهم است که البته این سیاست ها منطبق بر سیاست های رهبری و نظام است.

آموزش و پرورش در چهارچوب سیاست‌های دولت و نظام حرکت خواهد کرد

حاجتی با بیان اینکه هیچ وقت نخواهیم گذاشت افرادی با رویه تمامیت خواهی بر اقتدار این سازمان ضربه ای بزنند افزود: آموزش و پرورش در چهارچوب سیاست‌های دولت و نظام حرکت خواهد کرد.

وی در مورد عزل و نصب ها در آموزش و پرورش گفت: مدیرانی که در این سازمان عزل و نصب می‌شوند هیچ کدام سیاسی نبود و بر اساس تخصص انجام گرفته است.

Share