برومند در مراسم تودیع و معارفه رییس پارک علم و فناوری گیلان:

افزایش تعامل پارک علم و فناوری با مدیران در دستور کار قرار گیرد | مردم گیلان از ذخایر نخبگان کشور هستند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم یکی از روش‌های توسعه استان را برقراری ارتباط پارک علم و فناوری با دانشگاه عنوان کرد و افزود: ارتباط بین پارک و دانشگاه بسیار مهم است همچنین افزایش تعامل پارک با مدیران و دستگاه‌ها از جمله انتظاراتی است که از رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه کاری که در پارک علم و فناوری صورت میگرد کار سختی است و گاها مدیران این سازمان احساس تنهایی می‌کنند، افزود: دکتر متقی طلب از مدیران پرتلاش بودند و همیشه یار ما هستند و خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بحث فناوری از اواخر دهه هفتاد آغاز شد و کارآفرینی در کشور از اوایل دهه ۸۰ شروع شد، اظهار کرد: در حل مشکلات کشوری راهی غیر از بهره‌مندی از پژوهش و فناوری وجود ندارد.

دانش موتور اقتصادی کشور است | دکتر باستی مسئولیت سنگینی دارد

برومند همچنین ادامه داد: به اینکه دانش موتور اقتصادی کشور است و همه حوزه های سیاسی و اجتماعی باید از آن پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه دکتر متقی طلب در دوران سختی کار خود را آغاز کرد، افزود: دکتر باستی اکنون مسئولیت سنگینی دارند و انتظارات فراوانی از ایشان می‌رود.

کشور و استان گیلان از کمبود تیم کارآفرینی قوی رنج می‌برد | افزایش تعامل پارک علم و فناوری با مدیران در دستور کار قرار گیرد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: کشور و استان از داشتن تیم کارآفرینی قوی احساس کمبود می‌کند و انتظار داریم که چنین تیمی در استان ایجاد شود.

وی یکی از روش‌های توسعه استان را برقراری ارتباط پارک علم و فناوری با دانشگاه عنوان کرد و افزود: ارتباط بین پارک و دانشگاه بسیار مهم است همچنین افزایش تعامل پارک با مدیران و دستگاه‌ها از جمله انتظاراتی است که از رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان داریم.

پارک علم و فناوری باید جانشین پروری را در برنامه‌های خود داشته باشد

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری باید جانشین پروری را در برنامه‌های خود داشته باشد افزود: در آینده باید افرادی در سطح مدیریت قرار بگیرند که راه و روش های علمی و مدیریتی را به درستی آموخته باشند و این ظرفیت در پارک و علم و فناوری با همکاری دانشگاه ها وجود دارد.

مردم استان گیلان از ذخایر نخبگان کشور هستند

برومند با بیان اینکه استان گیلان استان بسیار خوب، فرهنگی و دارای مردمان باهوش است تصریح کرد: مردم این استان از ذخایر نخبگان کشور هستند و ظرفیت استان در این حوزه بسیار بالاست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: مزیت های بسیار خوبی در استان گیلان است که باید آنها را پیدا کنیم و طرح های سرمایگذاری بر اساس ظرفیت ها را ارائه دهیم.

در پارک و علم و فناوری رییس و مرئوس وجود ندارد | برای حل مشکل اشتغال باید در کنار هم باشیم

برومند با بیان اینکه در پارک و علم و فناوری رییس و مرئوس وجود ندارد خاطرنشان کرد: در اینجا همه به صورت یک تیم هستند و همکاری و در کنار هم بودن سبب موفقیت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تمام تلاش ما برای راحت زندگی کردن مردم است، افزود: مسئله مهم کشور اشتغال است و همه باید در حل این مسئله در کنار هم باشیم.

Share