فرماندار آستارا خبر داد:

افتتاح طرح جدید سالمسازی دریا در آستارا | ساحل صدف لوندویل بهسازی می شود

یونس رنجکش از افتتاح طرح جدید سالمسازی دریا در ساحل سفیر امید این شهرستان خبر داد و افزود: همزمان با بازگشایی طرح های سالمسازی دریا در تیرماه امسال این طرح نیز با حضور مسئولان ارشد افتتاح می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از افتتاح طرح جدید سالمسازی دریا در ساحل سفیر امید این شهرستان خبر داد.

یونس رنجکش در حاشیه بازدید از ساخت و آماده سازی طرح جدید سالمسازی دریا در آستارا افزود: همزمان با بازگشایی طرح های سالمسازی دریا در تیرماه امسال این طرح نیز با حضور مسئولان ارشد افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح با توجه به شناسایی نیازهای شهرستان و در پی درخواست های فرمانداری آستارا از استاندار گیلان و با موافقت و دستور دکتر سالاری انجام می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا یادآور شد: ایجاد امکانات رفاهی و تجهیزات مناسب در شناگاه‌های برادران و خواهران به همراه طراحی های جدید در مبلمان ساحلی از جمله اقداماتی است که در فاز اول اجرای این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار آستارا اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای احداث شناگاه‌های مدرن در ۹شهرستان ساحلی استان گیلان است که برای هر طرح چهار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه آمادگی آستارا برای اجرایی شدن این طرح ها با مشارکت شهرداری اولین طرح الگویی در این شهر مرزی آماده می شود که می تواند نقش مهمی در کیفیت بخشی به خدمات ساحلی و جذب گردشگران داشته باشد.

رنجکش همچنین در بازدید از نوار ساحلی بخش لوندویل و ساحل صدف نیز اظهار داشت: پس از اجرای طرح سالمسازی سفیر امید آستارا، ساحل صدف لوندویل نیز با همکاری و مشارکت محیط زیست گیلان بهسازی می شود.

وی از آمادگی نیروهای امدادی، نجات غریق و مجموعه عوامل ستاد ساماندهی سواحل دریا آستارا برای مراقبت از سواحل و تامین امنیت اجتماعی، اخلاقی و جانی گردشگران خبر داد.

فرماندار آستارا از گردشگران ساحلی نیز خواست تا در استفاده از دریا و سواحل شهرستان رعایت اصول اخلاقی، زیست محیطی و حقوق شهروندی را داشته باشند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۱۸ و نیم کیلومتر ساحل دریای خزر برخوردار است.

Share