با رای نمایندگان ملت؛

اعضای هیات رئیسه مجلس مشخص شدند | عباسی عضو ناظر هیات رئیسه باقی ماند

نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال سوم، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعضای هیات رئیسه مجلس را انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان مردم در سال سوم، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعضای هیات رئیسه مجلس را انتخاب کردند.

نمایندگان با ۱۴۷ رای از ۲۷۹ رای ماخوذه علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

همچنین مسعود پزشکیان با کسب ۱۵۷ رأی موافق و علی مطهری با کسب ۱۴۳رأی موافق نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم شدند.

نمایندگان مردم در خانه‌ملت برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال سوم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که محمدعلی وکیلی با ۱۳۴ رای، یوسف نژاد با ۱۲۹ رای، قاضی زاده هاشمی با ۱۲۹ رای، علیرضا رحیمی با ۱۰۴ رای، امیرآبادی فراهانی با ۹۸ رای، رنجبر زاده با ۹۵ رای از مجموع ۲۷۸ رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

همچنین در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس اسدالله عباسی با ۹۶ رای، بهروز نعمتی با ۹۶ رای و محمد آشوری تازیانی با ۸۹ رای از مجموع ۲۴۱ رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب کردند.

مراسم تحلیف هیات رئیسه مجلس در سومین سال دوره دهم برگزار شد

خانه ملت نوشت: اعضای هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم، امروز (چهارشنبه ۹ خرداد) پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیات رئیسه مراسم تحلیف را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

متن سوگند هیات رئیسه دائم به شرح زیر است:

“من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم.”

Share