اطلاعیه شرکت گاز گیلان در خصوص گازبهای مشترکین خانگی ‎

شرکت ملی گاز برای محاسبه گازبها شهرهای کشور را در ۵ بخش اقلیم بندی نموده که شهرهای گیلان در ۳ اقلیم قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار مطالبی در برخی از سایت ها و پایگاه های خبری در خصوص گازبها و مقایسه صورتحسابها در دوره های زمانی مختلف در یک سال، پیرو اطلاعیه های قبلی باستحضار کلیه مشترکین گرامی می رساند نرخ کازبها در شرکت ملی گاز ایران از سال ۹۴ تغییری نکرده است.

شرکت ملی گاز برای محاسبه گازبها شهرهای کشور را در ۵ بخش  اقلیم بندی نموده که شهرهای گیلان در ۳ اقلیم قرار دارند و نیز یک سال را به دو فصل گرم و سرد تقسیم نموده است. در فصل گرم که از ۱۶ فروردین تا ۱۵آبان می باشد، نرخ گاز برای هر متر مکعب بصورت پلکانی از ۱۰۸۱ ریال تا ۴۳۰۱ ریال محاسبه می شود ولی در فصل سرد که از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین سال بعد را شامل می شود، قیمت هر متر مکعب گاز بصورت پلکانی بر اساس میزان مصرف تعیین می شود که حداقل آن از ۴۱۴ ریال برای دامنه کم مصرف شروع و برای دامنه مصرفی بالای  ۱۲۰۰ متر مکعب قیمت به ۴۸۳۰ ریال می رسد. همچنین در فصل گرم با مصرف بیش از  ۱۹۰متر مکعب گاز در یک ماه، مبلغ گازبها به ازای هر متر مکعب ۱۵۰۰ ریال محاسبه می گردد.

لازم به ذکر است که اقلیم بندی شهرهای کشور بر اساس هماهنگی امور تعرفه ها و قراردادهای شرکت ملی گاز با سازمان هواشناسی بعمل می آید. از این رو و با توجه به اختلاف قیمت فصول گرم و سرد و قرار گرفتن شهرها در اقلیم های مختلف، یک میزان مشخص مصرف گاز در فصل های سرد و فصل گرم، گازبهای متفاتی خواهد داشت.

همچنین مشترکین گرامی می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت گاز به آدرس www.nigc-gl.ir کلیه تعرفه ها و نحوه محاسبه گازبها را مشاهده نمایند. شرکت گاز در پایان از همه مشترکین گرامی درخواست می نماید تا با مصرف بهینه گاز طبیعی هزینه کمتری را بر اقتصاد خانوار تحمیل نمایند.

در ذیل دو نمونه قبض گاز و جدول تعرفه گازبها برای دامنه مصارف مختلف در فصول سرد و گرم را مشاهده می فرمایید؛

Share