در جلسه مدیریت بحران شهرستان لاهیجان عنوان شد

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای هدایت آبهای سطحی استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت سه میلیارد تومان برای هدایت آب‌های سطحی استان گیلان اعتبار اختصاص یافته است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مدیریت بحران شهرستان لاهیجان با محوریت بررسی و پیشگیری بحرانهای احتمالی شهر لاهیجان با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان و سایر اعضا به ریاست فرماندار برگزار شد.

عباس صابر در نشست ستاد بحران شهرستان لاهیجان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با دستور ویژه استاندار گیلان و با توجه به شرایط جوی استان سه میلیارد تومان اعتبار برای هدایت آبهای سطحی استان گیلان ختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به این مطلب که چهار میلیارد تومان بودجه مدیریت بحران استان گیلان بوده است، گفت: از این رقم یک میلیارد و شش صد میلیون تومان برای شهرستان لاهیجان جهت خسارت دیدگان لاهیجانی در نظر گرفته شده است.

صابر افزود: ۶۸ میلیارد برای خسارت دیدگان شامل تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته است.

در ادامه سرپرست فرمانداری لاهیجان اظهار کرد: یک میلیارد و شش صد میلیون تومان در سال گذشته برای حوادث غیرمترقبه شهرستان لاهیجان اختصاص یافته که ۳۰ درصد برای مشکلات برق شهرستان لاهیجان هزینه شده است.

امیر جانبازی از مدیریت بحران استان گیلان درخواست کرد که در احداث سالن مدیریت بحران در شرق گیلان، شهرستان لاهیجان به عنوان پایلوت منطقه ای انتخاب گردد و این آمادگی در فرمانداری شهرستان لاهیجان برای این کار وجود دارد.

در ادامه ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات به شهرستان لاهیجان در زمینه رانش زمین در سوستان لاهیجان، گفت: شاهد امکانات و تجهیزات عملیاتی در مواقع بحرانی هستیم.

وی همچنین بر لزوم احداث سالن مدیریت بحران تاکید کرد و درباره مشکلات آبهای سطحی شهرستان لاهیجان تذکراتی ارایه داد.

Share