فرماندار انزلی مطرح کرد

احداث مرکز بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی در غازیان|ضرورت افزایش آگاهی جامعه در حوزه بهداشت

مومنی زاده گفت: مرکز بهداشتی و درمانی بزرگ تامین اجتماعی در غازیان در دست اجرا است و اعتبار بسیار سنگینی برای آن هزینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین مجمع سالانه سلامت گیلان با حضور دکتر علی داودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با شرکت رؤسای ادارت شهرستان بندر انزلی در فرمانداری این شهر برگزار شد.

میر شمس مومنی زاده فرماندار انزلی در این مجمع با بیان اینکه باید تمام تسهیلات لازم برای درمان مردم و شهروندان فراهم کنیم، اظهار نمود: مهمتر از درمان بحث پیشگیری است و ما باید اقداماتی را انجام دهیم که هم مردم و هم جامعه آلوده و بیمار نشوند تا ما به دنبال درمانشان باشیم و به معنای واقع‌بینانه تر میزان آلودگی ها و بیماری ها باید به حداقل برسد.

وی افزود: برای تحقق این هدف قطعا میزان آگاهی عمومی در تامین سلامتی فرد و جامعه بسیار تعیین کننده است. هر چه مردم و شهروندان آگاهی بیشتری داشته باشند می توانند نقش پیشگیری را بهتر ایفا کنند.

رئیس مجمع سلامت انزلی با تاکید بر نقش دانشگاه ها بر وضعیت سلامت جامعه گفت: جامعه دانشجویی ما می تواند در تامین سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر آموزش و پرورش و همه مسئولین امر تعلیم و تربیت بخواهند نسبت به بحث پیشگیری حساس باشند، جامعه بزرگ تعلیم و تربیت می تواند در امر پیشگیری برای امر سلامت بسیار تاثیر گذار باشد.

نماینده عالی دولت در بندر انزلی با بیان اینکه آب پاک و سالم از مولفه هایی است که در تامین سلامت عمومی فرد و جامعه تاثیر گذار است، افزود: هوا و زمین پاک می تواند در پیشگیری و ارتقا سلامت عمومی تاثیر گذار باشد و هدف از این جلسه تامین سلامت از عزم و اراده ی همه ی مردم است.

مومنی زاده تصریح کرد: کاری که مجمع سلامت می خواهد انجام دهد این است که ضریب حساسیت در افراد را بالا ببرد و جدیت و مشارکت مردم بیشتر شود.

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت از موفق ترین طرح های دولت بود، گفت: بنده حدود هشت سال قبل که در ستاد استانداری خدمت می کردم شاهد بودم افراد زیادی به دلیل هزینه های زیاد بیمار و عدم پرداخت هزینه های درمانی قادر نبودند بیماری که فوت کرده را از بیمارستان و سردخانه خارج کنند و دفن کنند و هم اکنون این وضعیت را نداریم و مسائلی که در گذشته در این زمینه وجود داشت با اجرای طرح سلامت حل شد.

مومنی زاده با ذکر این نکته که در مراکز دولتی مشکل جدی در ارتباط با هزینه درمان وجود ندارد، اظهار نمود: این خدمت و کار ارزشمندی است که این دولت انجام داده است و در شهرستان انزلی قدردان دولت، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

وی در پایان افزود: مرکز بهداشتی و درمانی بزرگ تامین اجتماعی در غازیان در دست اجرا است و اعتبار بسیار سنگینی برای آن هزینه می شود.

Share