امام جمعه آستارا

آیا ما به خدا توکل داریم یا کدخدا؟ | گاهی سازش با دشمن زمینه اتفاقات ناگوار بزرگی در آینده می‌شود

حافظ گفت: آیا ما هم توکل به خدا داریم یا به کدخدا؟ برخی افراد در بین ما هستند که فقط کدخدا را دیده و حل مشکلات مملکت را در دست آنها دانسته و ما هر زمان به سمت دشمنان خدا برویم حل مشکل را در دست آنها ببینیم شکست خواهیم خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد محمد رسول الله آستارا با بیان اینکه انسان هرچه قدر به خداوند نزدیکتر باشد همان قدر احساس شادابی می کند، تصریح کرد: این انگیزه مسئولین را برای خدمت بیشتر می کند و نماز اول وقت و قرائت قرآن همان چیزی است که انسان را شاداب می‌کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ ‌نیا با تأکید همواره حضرت امام به مسائل دینی گفت: امام(ره) یکی از کسانی بودند که همیشه نماز را در اولویت اول تمام امور قرار داده و هر موقع اذان گفته میشد تمام کارهای خود را به کنار قرار می دادند.

وی اضافه کرد: نماز واجب است و متاسفانه برخی مسئولین نماز را در مرحله اول کارهای خود قرار نداده و این فریضه واجب را اولویت نمی دانند.

حافظ نیا در ادامه با ذکر شان امام علی(ع) گفت: باید برای شناختن امیر مومنان تلاش کنیم و وقتی می‌گوییم حکومت علوی است باید در شعور زندگی ما این شیوه علوی جاری باشد.

وی با اشاره به نقش حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب و آگاهی جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: دنیا امروز تشنه معارف دینی و اندیشه ها و تفکرات امام راحل است.

حافظ نیا با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بعد از انبیاء و امامان معصوم(ع) شخصیتی بی نظیر در طول تاریخ بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) تنها رهبری است که بعد از رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) توانست مسیر نور و روشنایی و رسیدن به سعادت و خوشبختی را برای جامعه اسلامی ترسیم کند. امام راحل بر گردن یکایک ما حق دارند و ادای حق آن شخصیت الهی تبیین اندیشه های آن بزرگوار در بین مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

وی اظهار کرد: رابطه دین با سیاست سنگ بنای اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) است و در مکتب ایشان، اعتماد به مردم بسیار پررنگ است و مردم در تعیین سرنوشت کشور حرف اول و آخر را می‌زنند.

حافظ نیا یکی از شاخص های بنیانگذار انقلاب اسلامی را توجه ویژه به عدالت اجتماعی و نیازمندان بر شمرد و گفت: نباید شکاف طبقاتی را در جامعه اسلامی شاهد باشیم و این خلاف مرام و آرمان امام خمینی (ره) است.

امام جمعه آستارا تبعیت از اصل ولایت و استکبار ستیزی را از شاخص های امام خمینی (ره) دانست و گفت: ولایت فقیه، باعث اقتدار، ثبات و امنیت کشور شده و برای موفقیت در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید از ولایت فقیه تبعیت کرد.

آیا ما به خدا توکل داریم یا به کدخدا؟

حافظ نیا گفت: ما در ارکان مدیریتیمان در شناخت امام علی(ع) دچار ضعف بوده و باید زندگی ما علوی و حسینی باشد و جزو معدود کسانی که سیره علوی را هم در رفتار سیاسی و هم در تمام مراحل زندگی انجام دادند حضرت امام(ره)بودند.

وی اضافه کرد: شما زندگی امام (ره)را از هر جهت نگاه کنید می‌بینید که شبیه زندگی امیرالمومنین بوده و روح عبادت و بندگی حضرت امام (ره) مثل جد بزرگوارشان بنده خالص خدا بوده اند.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد امام(ره) گفت: رهبر انقلاب می فرمایند امام خمینی(ره) اهل راز و نیاز و گریه شبانه بود و با این عبادت ها و سیره علوی حکومت اسلامی را مقتدرانه مدیریت کردند.

امام جمعه آستارا متذکر شد: شما از شجاعت و نترسی امیرالمومنین اوصاف زیادی شنیده اید و همین شجاعت و نترسیدن از احدی در راه خدا را در زندگی امام(ره) و امام در راه خدا از سرزنش سرزنش کنندگان نترسیده و کسی بود که با تمسک به آیات قرآن و سیره علوی در عمر خودشان ازاحدی هراس نداشتند.

وی افزود: کسی که بترسد نمی‌تواند انقلاب به آن بزرگی را رهبری کرده و ایشان فقط توکل به خدا داشته و پروردگار را می‌دیدند و می دانستند با توکل به خدا مردم هم پشتیبان ایشان خواهند شد.

حافظ گفت: آیا ما هم توکل به خدا داریم یا به کدخدا؟ برخی افراد در بین ما هستند که فقط کدخدا را دیده و حل مشکلات مملکت را در دست آنها دانسته و ما هر زمان به سمت دشمنان خدا برویم حل مشکل را در دست آنها ببینیم شکست خواهیم خورد.

وی افزود: چرا علی(ره) با معاویه سازش نکرد؟ در جریان جنگ صفین امیر المومنین را به سازش تحمیل کرده و خوارج مصداق بارز خواص بی‌بصیرت هستند و علی(ع) فرمود به معاویه اعتماد نکنید و امروز معاویه و عمروعاص زمان ما آمریکا و اروپا هستند.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب ما به آنها خوشبین نبوده و امروز می‌بینیم که به حرف ایشان رسیدیم و غیرقابل اعتماد بودن آنها در رفتارشان کاملا مشخص است. گاهی یک سازش با دشمن زمینه اتفاقات ناگوار بزرگی در آینده می شود و وقتی معاویه در حکمت و مذاکره یاران علی را شکست داد و کمر به شهادت فرزندان امیرالمومنین بسته و نقشه خود را پیاده کرد و بر فرق نازنین امام اول شیعیان ضربت زد پس باید مواظب دشمن باشیم و دشمن در کمین ماست تا شمشیر خود را بر فرق انقلاب بزند.

انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و انقلابی بمیریم

حافظ نیا ادامه داد: امام(ره) هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردند و گاها چرا به آنها اعتماد می‌کنیم؟ دشمن همیشه به دنبال آسیب زدن است و آمریکا نیامده بود تا مذاکرات برد_برد باشد و در برخی زمینه ها آنها فقط بردند و امروز بین ما و اروپایی ها در جریان است نباید با اعتماد به آنها گول بخوریم و اروپا همان کاری را می‌کند که آمریکا کرده و آنها بخدا وقت ما را صرف میکنند و لحظه لحظه عمر این انقلاب ارزشمند بوده و برایش شهید و جانباز داده شده است.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: امام انقلاب نکردند تا امروز در برخی موارد سست باشیم، انقلاب یار وفادار می‌خواهد، انقلاب افراد سست عنصر را نمی طلبد و بعد از حکومت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) حکومت اسلامی مانند حکومت انقلاب اسلامی ما نداشتیم.

وی با بیان اینکه حکومت ما بهترین حکومت است یادآور شد: سیره امام ساده زیستی و عدم وجود فاصله طبقاتی بود و حقوق های نجومی طبق فرموده رهبر معظم حمله به آرمان‌های انقلاب بوده و در حکومت علوی امام ریالی از بیت المال را صرف زندگی خود و فرزندانشان نکرده‌اند و آن چه بود هدایا و نذوراتی که مردم به ایشان تقدیم می کردند.

حافظ نیا با اشاره به اینکه سیره امام نفروختن یک تار موی کوه نشینان به کاخ نشینان بود افزود: ولی امروز این سیره فراموش شده و در آخر اینکه انقلابی ماندن خیلی مهم بوده و در خط رهبری و ولایت بودن را در عمل باید نشان بدهیم.

وی ادامه داد: مطیع امر رهبری رنگ عوض نمی‌کند و فقط مطیع رهبر است. باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و انقلابی بمیریم.

Share