آنالیز قدرت ایران مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا+ نمودار

سایت لوموند ابزاری در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از داده های بیش از ۷۰۰ بازی از شهریور ۱۳۹۵ تا به امروز، می توان عملکرد ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی را یک به یک با هم مقایسه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سایت لوموند ابزاری در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از داده های بیش از  ۷۰۰ بازی از شهریور ۱۳۹۵ تا به امروز، می توان عملکرد ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی را یک به یک با هم مقایسه کرد.

 به عنوان مثال می توان نگاه روشن تری از قدرت حمله اسپانیا یا آمادگی بلژیک پیدا کرد. این گرافیک نقاط قوت و ضعف هر کشور را نشان می دهد. هر چه پنج ضلعی پهن تر باشد، آن تیم بنا بر ۵ شاخصی که در نظر گرفته شده قوی تر است.

آمار حمله، دفاع، شکست ناپذیری برگرفته از داده های فیفا از هر تیم در مرحله مقدماتی و بازی های تدارکاتی دوستانه است. امتیاز تجربه شامل تعداد بازی های ملی و امتیاز آمادگی بر حسب نتایج ۵ بازی آخر تدارکاتی تیم ها محاسبه شده است. با این حال لوموند تاکید کرده که زیاد نمی توان بر روی نتایج بازی های دوستانه تکیه کرد چرا که کشورها خودشان حریفان تدارکاتی را انتخاب می کنند و اجازه ۶ تعویض در طول بازی دارند.از بین ۴۹۶ قیاسی که می توان با این ابزار از ۳۲ تیم حاضر در روسیه انجام داد، ورزش سه، بازی های ایران را در دور گروهی انتخاب کرده که در زیر ملاحظه می فرمایید:

ایران- مراکش/ تجربه برتری ایران مقابل حمله قوی تر حریف

ایران از نظر تجربه قوی تر از مراکش است، در دفاع و شکست ناپذیری مساوی است ولیکن برتری حمله و همچنین آمادگی بازیکنان مراکش موجب شده که در کل تیم مراکش نسبت به ما قوی تر باشد(مساحت بیشتر بخش صورتی رنگ نسبت به آبی).

ایران- اسپانیا/دفاع تنها برتری تیم کی روش مقابل مدعی قهرمانی

 ایران از نظر تجربه، شکست ناپذیری و حمله ضعیف تر، در بحث آمادگی مساوی ولی در کارنامه دفاعی عملکرد بهتری نسبت به اسپانیا دارد.

ایران- پرتغال/ آماده تر از همبازیان رونالدو هستیم!

تیم ملی ایران در دفاع و آمادگی قوی تر از پرتغال است ولی در مباحث تجربه، شکست ناپذیری و حمله ضعیف تر است.

Share