جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

دشمنان به دنبال نفوذ بر اندیشه‌ها هستند | توصیه‌های مقام معظم رهبری شامل تمام افراد جامعه می‌شود

توشه با اشاره به اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری شامل تمام افراد جامعه می‌شود تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تولید داخل باید به سمت ترویج زندگی ایرانی اسلامی حرکت کرد و حرکت به سمت ترویج زندگی ایرانی اسلامی از خود ما شروع ‌می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر در مزار شهدای گمنام آستارا رزمندگان دفاع مقدس این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی توشه عملیات بیت‌المقدس را نقطه عطف عملیات‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر از رژیم بعثی ۱۶ هزار نفر کشته و ۱۹ هزار نفر اسیر شدند این در حالی است که امکانات نظامی ما بسیار پایین تر از تجهیزات دشمنان بود اما اخلاص و ایمان رزمندگان، زمینه پیروزی لشکر اسلام را فراهم کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال نفوذ بر اندیشه ها هستند و باید آگاهانه اندیشه های ناپاک را شناسایی کنیم تا دشمن در اجرای توطئه های خود ناکام بماند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی از مأموریت‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود افزود: شکل‌گیری تمدن اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی جهت ضربه زدن به این کشور عرصه‌های مختلفی را طراحی کرده و در حال پیاده‌سازی نقشه‌های جدیدی هستند بیان کرد: رزمندگان اسلام در مقابل تهدیدات و دسیسه‌های استکبار جهانی و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی بیدار هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه کشورهایی که اکنون پشت میز مذاکره با ایران اسلامی نشسته‌اند در دوران هشت سال دفاع مقدس منابع انسانی مورد نیاز رژیم بعثی عراق را تأمین می‌کردند خاطرنشان کرد: اگر امروز این کشورها پشت میز مذاکره با ایران نشسته‌اند به دلیل ترس از قدرت دفاعی ایران است.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های مقام معظم رهبری شامل تمام افراد جامعه می‌شود تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تولید داخل باید به سمت ترویج زندگی ایرانی اسلامی حرکت کرد و حرکت به سمت ترویج زندگی ایرانی اسلامی از خود ما شروع ‌می‌شود.

آزادسازی خرمشهر از به یاد ماندنی ‌ترین روزها و نقطه عطف دوران دفاع مقدس است

در ادامه آیت الله خزائلی استاد حوزه علمیه قم نیز در این آئین گفت: آزادسازی خرمشهر از به یاد ماندنی ‌ترین روزها و نقطه عطف دوران دفاع مقدس است و به این پیروزی بزرگ افتخار می کنیم.

وی افزود: بزرگ ترین پیام پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین بیت المقدس، اثبات شکست ناپذیری ملت ایران بود و این پیروزی ثمره وحدت، یکپارچگی، خودباوری، عزت و ایمان ملت و رزمندگان ایران است.

در ادامه فرماندار آستارا نیز در این آئین بیان کرد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، تجلی پیروزی ایمان و ارزش های الهی بر قدرت نظامی و نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران در برابر زیاده خواهی دشمنان نظام و انقلاب بود.

در پایان از یادمان مقاومت و ایثار در جوار مزار شهدای گمنام رونمایی شد.

جواد معیتی شهردار آستارا در خصوص این نماد گفت: این یادمان شامل مشت گره کرده یک رزمنده و شاخه گلی در میان آن، یادآور پایمردی های شهداست و با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون ریال توسط یکی از هنرمندان این شهرستان طراحی و ساخته شده است.

برپایی ضیافت سفره افطاری در محوطه سپاه ناحیه شهرستان آستارا برای یک‌هزار نفر از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های بزرگ‌داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان بود که با همت بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

Share