با حضور فرماندار آستارا

بازگشایی طرح های ساماندهی سواحل آستارا | برگزاری ۱۲ جشنواره با محوریت وحدت ملی

رئیس ستاد ساماندهی سواحل در آستارا با اشاره به برگزاری جشنواره های تابستانی گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی ۱۲ جشنواره با محوریت وحدت ملی از پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ظهر امروز فرماندار آستارا در مراسم بازگشایی طرح های ساماندهی سواحل این شهرستان گفت: طرح جدید سالمسازی سفیر امید با مشارکت شهرداری آستارا برای استفاده آماده می شود و طرح سالمسازی صدف بخش لوندویل این شهرستان نیز، با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و شهرداری لوندویل بهسازی خواهد شد.
یونس رنجکش از شهروندان و گردشگران خواست در نوار ساحلی این شهرستان شئونات اخلاقی، فرهنگی و حقوق شهروندی را رعایت کنند.

فرماندار آستارا اضافه کرد: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص داده شده با تمام مشکلات موجود ادامه داشته و آستارا نیاز به اجرای این گونه طرح ها برای جذب گردشگر و تحول اقتصادی شهرستان است.

وی افزود: مجموعه کاملی از خدمات ساحلی در این طرح در دست اجرا است و شاهد افزایش تحولات اقتصادی و استفاده از اوقات شب تحت عنوان شب‌های روشن بهره برداری مناسبی از آن خواهد رسید.

رنجکش با بیان اینکه آستارا در کنار شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان به عنوان شهر شب های روشن استان گیلان معرفی شده است، توضیح داد: در راستای اجرای این طرح، از جاذبه های آستارا در ساعات شب برای ماندگاری بیشتر گردشگران و اشتغال پایدار استفاده می شود.

وی ادامه داد: سواحل این شهرستان دارای قابلیت های بسیار خوبی دارد که نیازمند حضور سرمایه گذاران است.

فرماندار آستارا با تشریح برنامه های ستاد ساماندهی سواحل آستارا گفت: اثرات ناشی از برنامه ریزی های مناسب در امسال، موجب افزایش اثرات فرهنگی و کاهش غریق و نجات جان انسان ها شد.

رنجکش تصریح کرد: تعداد جلسات ساماندهی در امسال نسبت به سال قبل دو برابر بود که یکی از ویژگی های آنها میدانی بودنشان بود، یعنی چندین جلسه هم در ساحل برگزار کردیم و مصوبات آنها را به اجرا گذاشتیم.

فرماندار آستارا با اشاره به این که ۷ کمیته‌ی مختلف در راه ساماندهی فعالیت داشتند با اشاره به کمیته نجات غریق گفت: سال گذشته ۵۴ ناجی غریق در طرح های سالم سازی و مناطق پرخطر فعالیت داشتند و در سال گذشته در بخش امداد و نجات ساحلی شهرستان فاقد غرق شدیم و تلاش های نیروی انتظامی برای افزایش سطح امنیت سواحل قابل توجه بوده و این همکاری باید مداوم باشد.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل در آستارا با اشاره به برگزاری جشنواره های تابستانی گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی ۱۲ جشنواره با محوریت وحدت ملی از پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد و حضور حداکثری مردم در جشنواره های ساحلی نشان از آن دارد که مردم از اینگونه برنامه ها استقبال گسترده ای می کنند و اگر ما در این مسیر، برنامه ریزی های درستی داشته باشیم می توانیم خلاء های اوقات فراغت مسافرین را به نحو شایسته ای پر کنیم.

رنجکش بیان کرد: بعد از این طرح با به جریان افتادن طرح های ساحلی لوندویل و طرح گردشگری تالاب استیل و پارک جنگلی بی بی یانلو عملیات جذب گردشگر بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

Share