مدیر مرکز پزشکی گاما اسکن لاهیجان:

استان گیلان رتبه اول شیوع سرطان را دارد | خلاء نبود پت اسکن در شمال کشور

مشکین قلم ضمن اشاره به گسترش سرطان در استات گیلان گفت: استان گیلان رتبه اول شیوع سرطان می باشد که متاسفانه کسی از علت آن باخبر نیست اما تشخیص آن از مهمترین راه ها برای پیشگیری و افزایش طول عمر می‌باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انسیه مشکین قلم، مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم در نشست خبری مطرح کرد: پزشکی هسته ای یکی از تخصص های پزشکی است که در دو حوزه تشخیص و درمان در حال انجام فعالیت می‌باشد و حوزه تشخیص یک نوع روش تصویربرداری است که عملکرد را مورد بررسی قرار میدهد.

وی افزود: بحثی که امروزه در این حوزه درحال رشد است، پت اسکن می‌باشد که در حوزه تشخیص سرطان‌ها نسبت به سایر روش ها بی نظیر است.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم درباره دلیل نام گذاری این رشته به پزشکی هسته ای گفت: دارویی که در این روش بیمار مصرف می‌کند، رادیو دارو است که باید توسط دوربین پزشکی هسته ای قابل تشخیص باشد و برای اینکار داروها را توسط رادیو ایزوتوپ های هسته ای نشان دار می‌کنند، این داروها در کل ایران و جهان از طریق آژانس بین المللی اتمی تولید و برای تشخیص بیماری ها کمک می‌کنند و این کار یکی از کاربردهای صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

وی در خصوص کاربرد این رشته گفت: تشخیص سرطان و کاربرد قلبی، استخوان و بیماری های ریوی و چشم نمونه هایی از کاربرد این رشته در حوزه تشخیص و همچنین درمان می‌باشد.

خلاء نبود پت اسکن در شمال کشور

مشکین قلم گفت: پت اسکن که انقلابی در حوزه تشخیص و درمان است تنها در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد و تهران وجود دارد و خواسته ما از مسئولین، کمک برای راه اندازی این مرکز در شمال کشور است و از آنجا که لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان است، نبود این مرکز تشخیص، خلاء و چالش بزرگی برای این شهرستان بود و انگیزه من از این کار بومی کردن و انجام خدمت به مردم گیلان است.

وی در خصوص تجهیزات و امکانات این مرکز گفت: دوربین پزشکی هسته ای این مرکز از بروزترین نرم افزارهای اطلاعاتی برخوردار می‌باشد.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم با بیان اینکه هزینه این مرکز که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده گفت: برای ساخت این مرکز بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان هزینه شده که نتیجه آن اشتغال زایی برای ۱۰نیروی جوان و تحصیل کرده میباشد. این مرکز علاوه بر قرارداد با تمام بیمه ها با بیمارستان ۲۲بهمن درحال همکاری میباشد و تلاش ما براین است که بتوانیم با بیمارستان های دیگر هم همکاری داشته باشیم. در استان گیلان چهار مرکز و در کل کشور ۲۵۰ مرکز درحال انجام فعالیت میباشند. لبخند رضایت بیماران در این مدت کوتاه چیزی بود که بنده شاهد آن بودم و با همه سختی ها این رضایت برای بنده کافیست.

وی درباره شایعات ساخت این مرکز و خطراتش گفت: این رشته خطرش از رایولوژی و سیتی اسکن نسبت تشعشع آن به بیمار کمتر است و حتی برای کارکنان ما که هرروزه با آن سرکار دارند طی مطالعه ۴۰سال اخیر حتی یک مورد سرطان هم مشاهده نشد و این رشته یک رشته کاملا بی خطر هم برای بیمار و هم برای پزشکان است.

مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای گاما اسکن ابریشم با خاطرنشان کردن تبلیغات منفی گروهی که بعلت عدم آگاهی قبل از ایجاد احداث این مرکز به ساختن شایعات علیه آن پرداختن را یکی از عوامل دیده نشدن و عدم بازخورد مثبت از این مرکز دانست و گفت: وظیفه رسانه ها این است که بتوانند این جو را از منفی به مثبت انتقال دهند.

مشکین قلم ضمن اشاره به گسترش سرطان در استات گیلان گفت: استان گیلان رتبه اول شیوع سرطان می باشد که متاسفانه کسی از علت آن باخبر نیست اما تشخیص آن از مهمترین راه ها برای پیشگیری و افزایش طول عمر میباشد.

گفتنی است مرکز پزشکی هسته ای گاما اسکن ابریشم در بلوار شهید مطهری(استخر) قبل از خیابان نیما کوچه بهار پلاک ۴۵ واقع است و شماره تماس این مرکز ۰۱۳۴۲۲۲۳۶۶۶ می باشد.

Share