گزارش تصویری از بلندای سرسبز کوه‌های سوباتان گیلان تا دریاچه زیبای نئور اردبیل

از بلندای سرسبز دریاچه نئور تا کناره دریای خزر را فقط باید پیمود. کنار دریاچه قدم زد، محو آن شد، و راه را ادامه داد تا به بستر بهشت رسید.

از بلندای سرسبز دریاچه نئور تا کناره دریای خزر را فقط باید پیمود. کنار دریاچه قدم زد، محو آن شد، و راه را ادامه داد تا به بستر بهشت رسید.

این سفرطبیعت دوستانی را می طلبد که می خواهند از کنار دریاچه تا ییلاقات تالش چند روزی را در هوای مطبوع لذت برده، با اقلیم کوهستانی، پوشش گیاهی، حیات وحش منطقه، فرهنگ منطقه، بوم اقوام شاه سون و تالش نحوه کار و تلاش آنها، آشنا شده و از طرفی با فعالیت های ورزشی و جسمانی، مراتعی را طی کنند و سپس با دیدار از جنگل های سرسبز منطقه خود را به دریایی آبی برسانند. بدون شک در صورت حضور در این سفر حیاتی را لمس خواهید کرد که تجربه آن را در خیلی از نقاط جهان نخواهید یافت.

دریاچه نئور یکی از زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های ایران می باشد. در حال حاضر نوعی ماهی قزل آلای رنگین کمان که از زمره بهترین نوع ماهیان دنیا می باشد در آن پرورش داده می شود که هر ساله عده زیادی از مردم جهت ماهیگیری و کوهنوردی و استفاده از مناظر بدیع و بی نظیر منطقه و هوای خنک و مطبوع آن به دریاچه روی می آورند. منظره بدیع و کم نظیر این دریاچه آن را به یکی از بهترین تفرجگاه های بهاری و تابستانی منطقه بدل می‌کند.

سوباتان در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش و ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور در ارتفاع ۱۹۰۰-۱۹۷۰ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد. آبادی ییلاقی سوباتان روبروی بلندترین کوه رشته کوه تالش قرلر دارد. بهار، تابستان و اوایل پائیز، منطقه پر از هیاهو و جنب و جوش است، ترکیب جمعیتی عمدتاً از تالشان و بومیانی است که به دامداری و دامپروری مخصوصاٌ پرورش گوسفند مشغول هستند.

بهترین زمان بازدید زیبایی ها فروردین تا خرداد می‌باشد. کل مسیر از نئور تا سوباتان جاده خاکی دارد.

Share