در جشن گرامیداشت هفته معلم در آستارا مطرح شد:

کمبود نیرو در آموزش و پرورش آستارا | چرا معلمان باید قشر کم‌ درآمد جامعه باشند؟

امام جمعه آستارا ر جشن گرامیداشت هفته معلم در آستارا گفت: چرا معلمان باید قشر کم درآمد جامعه باشند؟ نمایندگان باید در مجلس تلاش کنند جایگاه واقعی معلمان تجلی پیدا کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن گرامیداشت هفته معلم در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آستارا  با حضور مسئولان و فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش آستارا

رییس اداره آموزش و پرورش آستارا در ابتدای این جشن گفت: در آستارا با کمبود نیروی انسانی مدرس مواجه هستیم و این مشکل هرچه سریع تر باید حل شود.

سید سجاد موسوی گفت: با برگزاری جشنواره ها و طرح تعالی مدیریت، سعی بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی داشته ایم.  همچنین کسب رتبه ممتاز کشوری در طرح تعالی مدیریت جزو فعالیتهای آموزشی این نهاد فرهنگی و آموزشی در سال ۹۶ بوده است.

وی در ادامه گفت:  با توجه به استقرار پایه تحصیلی دوازدهم در ادامه با مشکل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه خواهیم شد که از مسئولین امر درخواست کمک و همکاری را داریم.

معلمان از دیدگاه شریعت نبوی عزیزترین قشر جامعه هستند

در ادامه امام جمعه آستارا با تبریک هفته معلم و ذکر حدیث : «اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُعَلِّمِینَ وَاَطِلْ اَعْمارَهُمْ وَبارِکْ لَهُمْ فی کَسْبِهِمْ؛ خداوندا! معلمان را بیامرز و عمر طولانی به آنان عطا فرما و کسب و کارشان را مبارک گردان!»گفت: معلمی از خصوصیات انبیاء و از صفات محبوب آنان می باشد و اگر ما در جلوی معلم زانوی ادب نمی‌گرفتیم امروز در جایگاه مسئولیت نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا با بیان اینکه کار معلم نجات انسان‌ها از ضلالت و گمراهی است، افزود: معلمان از دیدگاه شریعت نبوی عزیزترین قشر جامعه هستند. همچنان که روایت است: «قُم عَن مَجلِسِکَ لِاَبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ اِن کُنتَ اَمیراً؛ به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی».

چرا معلمان باید قشر کم درآمد جامعه باشند؟

وی گفت: اگر معلمی نباشد هیچ کدام از ما نخواهیم بود بنابراین ما مدیون شما معلمان هستیم و مسئولین باید درد معلمان را بفهمند.

امام جمعه آستارا همچنین ادامه داد: چرا معلمان باید قشر کم درآمد جامعه باشند؟ نمایندگان باید در مجلس تلاش کنند جایگاه واقعی معلمان تجلی پیدا کند.

دریافت دستگاه سی تی اسکن در مرحله نهایی است

ولی داداشی، در این مراسم گفت: توسعه یک کشور بسته به علم است و آن هم مدیون مقام معلم می باشد و اگر اقتصاد ما هم علمی بود چه بسا که دچار بحران اقتصادی نمی شدیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایلی که گردشگران داخلی و خارجی به آستارا می آیند، فرهنگ غنی این شهرستان بوده و این فرهنگ را معلمان این دیار بوجود آوردند.

وی اظهار کرد: با دریافت ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بحران آب و فاضلاب در سال ۹۶ و ۹۷ برای آستارا و با  ایجاد و افتتاح  یک سد لاستیکی حدود ۷۰ درصد مشکل کم آبی شهرستان آستارا حل خواهد شد و در بحث بهداشت و درمان نیز دریافت دستگاه سی تی اسکن در مرحله نهایی اجرا قرار دارد.

داداشی گفت: در حوزه گردشگری و بوم گردی نیز مسیر گردشگری آبشار لاتون و میه کومی در حال انجام است.

انتقاد داداشی از عدم لغو ویزای آذربایجان

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت امور خارجه گفت: در بحث ویزای کشور آذربایجان، آقای ظریف فردا باید به سوال اینجانب در این خصوص پاسخ  دهد و ما منتظر دلایل عدم این مهم هستیم.

داداش در پایان اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی که با ۱+۵ مذاکره کرده و به نتیجه رسیده برای ما قابل قبول نیست که نتواند با کشور آذربایجان در این مورد مذاکره کند و نتیجه لازم را کسب کند.

یه گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

 

Share