ماجرای ثبت عکسی که در جیب تمام ایرانی‌ها هست؛

چه کسی عکس چاپ شده از امام خمینی (ره) بر روی اسکناس را گرفت؟

علی کاوه عکاس پیشکسوت خاطره گرفتن عکسی را بیان کرد که در جیب همه ایرانی‌ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی کاوه عکاس پیشکسوت در گفتگو با تسنیم گفت: بارزترین ویژگی امام خمینی(ره) سادگی در سبک زندگی ایشان بود؛ حضرت امام چه در زمان اقامت در قم و چه در جماران همیشه ساده‌زیستی خود را داشتند.

کاوه با اشاره به خاطرات عکاسی خود از امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یک بار که در جماران برای عکاسی از امام به اتاق ایشان رفته بودم ابتدا گمان می‌کردم که اگر دو سه فریم عکس بگیرم ایشان خسته می‌شوند و من را بیرون می‌کنند؛ اما ۳۶ فریم عکس از نماهای مختلف از امام گرفتم؛ سپس می‌خواستم یک حلقه فیلمِ دیگر به دوربین بیندازم که امام به من نگاه کردند و لبخند زدند.

وی درباره عکاسی از چهره امام خمینی(ره) برای چاپ روی اسکناس، بیان کرد: یک روز دیگر به همراه ۱۰ نفر از عکاسان به جماران رفتیم و همگی روبروی امام ایستادیم و مشغول عکاسی شدیم؛ امام با مکث سر خود را می‌چرخاندند و به تک‌تک ما نگاه می‌کردند تا ما بتوانیم از چهره ایشان عکس بگیریم؛ این حرکت ایشان برای من خیلی جالب بود و احساس کردم امام مثل یک کارگردان توانا این صحنه را مدیریت می‌کنند. من یک عکس هم از صحنه‌‌ی کار عکاسان گرفتم.

وی ادامه داد: من در آن روز، موفق به ثبت عکسی شدم که از میان هزار قطعه عکسی که بانک مرکزی جمع‌آوری کرده بود، برای چاپ روی تمامی اسکناسها انتخاب شد؛ باعث افتخار من است که عکس من در جیب تمام ایرانیها وجود دارد؛ این عکس حتی به شناسنامه امام نیز الصاق شد.

Share