چرا عده‌ای با خوردن “آب” هم چاق می‌شوند+ راهکارهای لاغری

چرا عده‌ای اصلاً چاق نمی‌شوند و عده‌ای هم به قول خودشان با خوردن آب چاق می‌شوند؟ بهترین راه‌ لاغر شدن بدون بازگشت، خارج کردن رطوبت از بدن و در نتیجه تحصیل سلامتی در این مطلب‌ توضیح داده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، در دنیای امروز، کاهش وزن و درمان چاقی برای بسیاری به یک معضل تبدیل شده است؛ بسیاری از بیماری‌ها رابطه مستقیم با ازدیاد وزن دارند که از جمله می‌توان به کبد چرب، دیابت، فشار خون، درد مفاصل، تنگی نفس، برخی از مشکلات گوارش و … اشاره کرد.

طبق آمار در امریکا از هر سه نفر یک نفر با مشکل ازدیاد وزن و چاقی روبه‌رو است و در ایران نیز این مشکل تا حدود زیادی وجود دارد و طبق بررسی برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه ازدیاد وزن و چاقی در سال‌های آینده به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد.

تناسب اندام و وزن ایده‌آل علاوه بر افزایش جذابیت ظاهر و اعتماد به‌نفس در فرد، سبب کاهش شانس ابتلا به برخی از بیماری‌ها از قبیل مشکلات قلب و عروق، دیابت، مشکلات کبدی و غیره نیز می‌‌شود اما نکته مهم کاهش وزن و درمان چاقی با تغذیه مناسب و استفاده از روش‌های صحیح است.

از سوی دیگر، نسخه‌ها و داروهای مختلفی در اینترنت برای لاغری ارائه می‌شود؛ از چای و انواع و دمنوش‌ها گرفته تا پودرهای «لاغری در یک هفته» و «با ما یک ماهه ۱۵ کیلو کم کنید» اما باید توجه داشته باشید که چاقی از منظر طب ایرانی به دلیل غلبه رطوبت اتفاق می‌افتد و لاغری صرفا با خروج رطوبت از بدن؛ حال اگر این رطوبت در بدن صرفاً با استفاده از داروها باشد، به سرعت بازگشته و مجددا شما را وارد فضای ناامیدکننده چاقی می‌کند.

سؤال اینجاست که چرا عده‌ای اصلاً چاق نمی‌شوند و عده‌ای هم به قول خودشان با خوردن آب چاق می‌شوند؟

علت در مزاج آن‌هاست؛ عموما صفراوی‌های به این راحتی‌ها چاق نمی‌شوند و بلغمی‌ها حتی با خوردن آب هم چاق می‌شوند.

بلغمی مزاج‌ها باید از خوردن غذاهای مرطوب بیش از دیگران خودداری کنند و سبک زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که رطوبت بیشتر از آنکه وارد می‌شود، خارج شود.

بهترین راه‌ لاغر شدن بدون بازگشت، خارج کردن رطوبت از بدن و در نتیجه تحصیل سلامتی از این قرار است: “کاهش مصرف مایعاتی چون دوغ، نوشابه و دلستر و مخصوصاً آب سرد و یخ، ترک مصرف ماست و فست فود، زود خوابیدن و زود بیدار شدن، ترک وعده ناهار و مهم‌تر از همه ورزش، ورزش و ورزش همراه با تعریق زیاد.”

اگر این چند مورد را وارد سبک زندگی خود کنید، سرعت لاغر شدن صحیح خود را چند برابر خواهید کرد.

Share