علی خاوری گفت:

پروژه کتابخانه مرکزی رشت برای تکمیل به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان کمبود اعتبارات را دلیل کندی پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت عنوان کرد و گفت:‌ اجرای این طرح بزرگ تا مرحله تکمیل به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علی خاوری در رشت اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان مجری احداث کتابخانه مرکزی رشت محسوب می‌شود برای ادامه ساخت و تکمیل پروژه به بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به آغاز اجرای طرح کتابخانه مرکزی رشت از ۱۴ سال قبل اشاره کرد و افزود:‌ پس از اینکه مراحل تخریب بنای ساختمان استانداری قدیم در مکان مورد نظر در سال ۸۳ انجام گرفت مراحل زیرسازی و اجرای عملیات طرح توسط پیمانکار آغاز شد.

خاوری تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت را نیازمند مساعدت و عزم استانی مسئولان دانست و عنوان کرد: از سال ۸۳ که مراحل اجرای عملیات ساخت این طرح آغاز شد تا سال ۹۵ مجموع منابع و اعتبارات تخصیص یافته به پروژه تنها در حدود ۵ و نیم میلیارد تومان بوده است.

وی پایین بودن سرانه فضای مطالعه در شهر رشت را زیبنده مردمان بافرهنگ آن ندانست و خاطرنشان کرد:‌ وجود فضای مطالعه حدود ۸۳ سانتیمتری برای هر ۱۰۰ نفر در شهرستان رشت نه تنها آماری بسیار قابل تأمل است بلکه برای ارتقای سریع آن باید تلاش گسترده‌ای آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت نیازمند تزریق اعتبارات ویژه است بیان داشت:‌ با توجه به نوسانات ارزی و تأثیر آن بر روی قیمت‌ها برای خرید امکانات و قطعات لازم پروژه کتابخانه مرکزی رشت نیازمند تخصیص منابع بیشتری هستیم.

خاوری ضمن درخواست از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تصریح کرد:‌ اگر این منابع مالی مورد نیاز به‌موقع تخصیص داده شود پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت در طول ۱۲ تا ۱۴ ماه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان به‌عنوان مجری طرح احداث کتابخانه مرکزی رشت محسوب می‌شود گفت:‌ مهم‌ترین مانع و مشکلی که بر سر راه اجرای طرح مذکور از همان سال‌های آغازین شروع کار قرار دارد نبود اعتبارات و کمبود منابع مالی مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از ساخت یک کتابخانه در مسکن مهر شهر رشت نیز خبر داد و بیان داشت:‌ زمین مورد نظر برای ساخت و ایجاد کتابخانه در مسکن مهر رشت قرار است توسط این اداره کل به‌صورت رایگان در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان قرار بگیرد.

Share