سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد:

وزش تندباد سبب خسارات جزئی در برخی مناطق گیلان شد | ادامه وزش تندباد تا فردا

صابر گفت: وضعیت جوی کنونی و وزش تندباد تا فردا ادامه پیدا خواهد کرد ابراز داشت:‌ انتظار داریم این شرایط و افزایش دما همراه با وزش باد شدید تا فردا پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه پیدا کند و سپس با ورود تدریجی جریانات شمالی شاهد بارش‌ باران در ابتدای هفته آینده باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عباس صابر اظهار داشت:‌ وزش تندباد شدیدی که از دیروز در استان گیلان آغاز شده تا این لحظه خسارات خاصی ایجاد نکرده است اما در صورت تغییر این شرایط به وضعیت بحرانی، تمهیدات لازم برای مقابله مؤثر با حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد:‌ طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان گیلان ورود جریانات جنوبی و افزایش دما در استان پیش‌بینی شده بود بنابراین در راستای این گزارشات اقدامات ضروری توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شد.

صابر از وقوع خسارات جزئی در برخی مناطق گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ بر اساس گزارشاتی که از مراکز شهرستان‌های مختلف استان گیلان به دست ما رسیده است تندباد شدید به سربندی و سقف برخی از منازل خسارات جزئی وارد کرده اما خبری در مورد آسیب‌های جدی مخابره نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی کنونی و وزش تندباد تا فردا ادامه پیدا خواهد کرد ابراز داشت:‌ انتظار داریم این شرایط و افزایش دما همراه با وزش باد شدید تا فردا پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه پیدا کند و سپس با ورود تدریجی جریانات شمالی شاهد بارش‌ باران در ابتدای هفته آینده باشیم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به وضعیت کم آبی و بحرانی که در سراسر کشور از جمله استان گیلان حاکم شده است، وقوع بارش‌های آسمانی از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت قطعاً موجبات خوشحالی مردم به‌ویژه شالیکاران گیلانی را فراهم خواهد کرد.

صابر با بیان اینکه تندباد هیچ‌گونه حادثه آتش‌سوزی در سطح استان گیلان به‌ وجود نیاورده است بیان داشت:‌ با توجه به اینکه روند افزایشی دمای هوا و وزش باد گرم امروز و فردا همچنان ادامه خواهد داشت بنابراین از مردم انتظار داریم از روشن کردن آتش به‌ویژه در حریم جنگل‌ها خودداری کنند.

Share