امام جمعه آستارا در همایش توانمند سازی بانوان:

نگاه غرب به زن یک نگاه تبلیغاتی و ابزاری است | شغل‌هایی در شان زنان در جامعه ایجاد شود

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در همایش توانمند سازی بانوان که با محور اشتغال، عزت و تکریم بانوان به جایگاه و مقام زن در دین مقدس اسلام اشاره کرد و گفت: نگاه غرب به زن یک نگاه تبلیغاتی و ابزاری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در همایش توانمند سازی بانوان که با محور اشتغال، عزت و تکریم بانوان در محل سالن همایشات اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا است.

وی افزود: ماه رمضان ماه بسیار بزرگی است، ماهی که خدا برای خود برگزیده و ما را هم دعوت به میهمانی کرده و باید از فیوضات این ماه به نحو احسن بهره ببریم.

امام جمعه آستارا به جایگاه و مقام زن در دین مقدس اسلام اشاره و تصریح کرد: اداره خوب زندگی، تربیت فرزندان و خوب شوهرداری کردن از مهم ترین وظایف زنان است و حضرت زهرا (س) سرآمد زنان عالم است و باید الگو و اسوه نوجوانان و جوانان باشد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: سخاوت، عبادت خالصانه، حیا، عفت و مبارزات سیاسی و اجتماعی را از ویژگی های فاطمه (س) است و عبادت آن حضرت نه از باب تکلیف، بلکه به منظور معرفت خدا بود و فعالیت های سیاسی ایشان برای زنان امروز حجت است.

وی اضافه کرد: برای تحقق توسعه پایدار در کشور، باید زنان در کنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند.

نگاه غرب به زن یک نگاه تبلیغاتی و ابزاری است

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه شان و جایگاه زن در جامعه ما بالاست و زن در اسلام هم طراز با مرد و گاها بالاتر از مردان است، اظهار کرد: نگاه غرب به زن یک نگاه تبلیغاتی و ابزاری است.

وی با بیان اینکه جامعه و کشور باید طوری مدیریت شود که اگر شوهر خانواده کار کرد نیاز به کارکردن زن نباشد، افزود: باید دولت و حاکمیت شرایطی را فراهم کند که اگر زنی نیاز به کار کردن در جامعه داشته باشد شان وی حفظ شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با تاکید براینکه دولت باید تدبیری بیندیشد مشکلات زنان حل شود، گفت: شغل هایی در شان زنان در جامعه ایجاد شود.

در ماه نورانی رمضان، جرائم کاهش می یابد

در ادامه سرهنگ امین پیشه گر، جانشین فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این همایش گفت: بر اساس آمار در ماه نورانی رمضان، جرائم کاهش می یابد و این نشانگر تاثیر برنامه های مذهبی و فرائض دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: خطر اعتیاد مواد مخدر جدی است و زن و مرد، باسواد و بی سواد و شاغل و بیکار را تهدید می کند و آگاهی عمومی از خطرات آن ضروری است.

اشتغال از موانع انحراف و ناهنجاری است

فرشاد پور افقی، رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این همایش گفت: زن به عنوان محور خانواده در شکل گیری شخصیت افراد نقش مهمی دارد و افزایش آگاهی بانوان از آسیب های اجتماعی مواد مخدر در پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم ضرورت دارد.

وی اشتغال را از موانع انحراف و ناهنجاری دانست و بالاترین سطح وام کم بهره اشتغال خانگی مددجویان بهزیستی را ۵۰ میلیون ریال و بالاترین سطح وام کسب و کار خرد آنان را ۲۰۰ میلیون ریال و گلیم بافی، خیاطی و پرورش طیور از مشاغل خانگی و آرایشگری، تاسیسات برق صنعتی، مکانیک و رایانه را از مشاغل کسب و کار خرد اعلام کرد.

بهرام تسلی نیا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز از اختصاص حدود ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۲۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، تا پایان سال جاری خبر داد.

بهبود معاشکار مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا نیز گفت: این مرکز برای آموزش رایگان رشته های مختلف به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آماده است و برخی دوره ها را می توان در مساجد محلات و روستاها برگزار کرد.

به گزارش دیارمیرزا، این همایش که به همت شورای فرعی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و با مشارکت مرکز فنی و حرفه ای و ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار و در پایان تعدادی از بانوان نمونه بندر آستارا با اهدای لوح و جوایزی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

Share