نوبخت در مراسم افتتاح ساختمان موزه مشاهیر گیلان؛

واحدهای مسکونی روستایی برای تبدیل به بوم‌گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی برای تبدیل به بوم گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند، گفت: اینگونه اسکان مسافر در خانه های بوم گردی علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان، حاوی انتقال پیام و انتقال فرهنگ به مسافران است و به همین جهت دولت به این مسئله توجهی ویژه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در موزه میراث روستایی گیلان در منطقه سراوان رشت حضور یافت و ضمن افتتاح ساختمان موزه مشاهیر از این موزه بازدید کرد.

در این بازدید که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهری حضور داشتند، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دست‌اندکاران موزه میراث روستایی گیلان به ویژه دکتر طالقانی گفت: زمانی که در مراحل آغازین ایجاد موزه روستایی برای نخستین بار در خدمت دکتر طالقانی که یکی از شخصیت‌های برجسته و از خانواده های اصیل گیلانی هستند برای ارائه طرح و خود و نیز فراهم‌سازی مقدمات و انجام ایده بودیم از خاطر نمی‌رود.

نوبخت با اشاره به لزوم توجه ویژه به بوم‌گردی درجهت معرفی فرهنگ، آیین و میراث ماندگار گذشتگان به نسل حاضر افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی با سنت ها، آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند.

معاون رئیس جمهوری توجه به بوم گردی برای انتقال فرهنگ و آیین معنوی را از الزامات عنوان و تاکید کرد: باید شرایط را برای تبدیل واحدهای واجد شرایط مسکونی روستایی به بوم گردی در جهت اسکان میهمانان و مسافران تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی روستایی برای تبدیل به بوم گردی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند، گفت: اینگونه اسکان مسافر در خانه های بوم گردی علاوه بر درآمدزایی برای روستاییان، حاوی انتقال پیام و انتقال فرهنگ به مسافران است و به همین جهت دولت به این مسئله توجهی ویژه دارد.

نوبخت با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی فراهم شده، افزود: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه نظارت بر پرداخت تسهیلات را برعهده دارد، در صورت ارائه هرگونه گزارش مبنی بر عدم همکاری بانک ها، این سازمان وارد عمل شده و شرایط تسهیل پرداخت مبالغ را تا حصول نتیجه لازم فراهم می سازد.

وی با اشاره به وجود انگیزه لازم بین بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای بوم گردی به دلیل حمایت دولت از این طرح افزود: توصیه می کنم کسانی که خانه های روستایی دارند ولی هنوز اقدام نکرده اند، با انگیزه مشارکت در انتقال فرهنگ و همچنین مباحث اقتصادی واحدهای بوم گردی به عنوان واحدهای اقتصادی درآمدزا برای روستاییان و خانوارها وارد عمل شوند.

گفتنی است ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و با سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

موزه میراث روستایی گیلان ۲۵۳ هکتار مساحت دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مورد توجه مسافران و گردشگران است.

Share