رییس شورای شهر لنگرود:

میراث دار خرابی های دیگران شدیم | نگذاریم خانه منجم باشی به سرنوشت خانه دریابیگی دچار شود

منصفی گفت: در لنگرود سه بنای مهم پل خشتی، خانه دریابیگی و خانه منجم باشی داشتیم که پل خشتی توسط پیمانکار غیرتخصصی رنگ عوض کرد، خانه دریابیگی هم که سوخت، حال تلاش ما بر این است که بتوانیم خانه منجم باشی را حفظ کرده و با خریدش آن را به یک موزه در لنگرود تبدیل کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامرضا منصفی، رئیس شورای شهر لنگرود در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در دوره قبل، محلات قدیم لنگرود مظلوم واقع شدند و همه امکانات برای مراکز شهر و محلات جدید فراهم شد، افزود: در دوره جدید با جوانگرایی و انتخاب شهردار جوان سعی بر آن شد که شهر از حالت بن بستی که با آن مواجه بود، خارج شود.

منصفی، آسفالت خیابان های کاسه گر محله، آنسرمحله و انزلی محله را از فعالیت های مثبت شهرداری در نقاط محروم لنگرود گزارش داد و افزود: خیابان های اصلی جزء وظیفه های شهرداری محسوب می‌شوند اما کوچه ها احتیاج به کمک بیشتری دارند و طبق مصوبه سوم شورا محلات درجه بندی شده و طبق این درجه بندی ۱۵ تا ۳۵ درصد این هزینه ها سهم همیاری مردم و مابقی را خود شهرداری تقبل می‌کنند.

وی در خصوص بارندگی شدید و سیل در لنگرود با اشاره به اینکه از سال ها قبل نهرهای این شهر فروخته شد و گفتند نهر متروکه است، تصریح کرد: با ساخت بیمارستان جدید در استخر، مسیر آب گرفته شد و حال، ما میراث دار خرابی های دیگران شدیم.

منصفی در خصوص مشکل بوی زباله هایی که مردم از آن رنج می‌بردند، با بیان اینکه در دوره قبل زباله ها به مرکز شهر و در کنار مسکن مهر ریخته می‌شد و انبار شدن زباله ها در این مکان باعث بوی بد شد، افزود: برای رفع بوی بد زباله ها تمام نیروها را بسیج کردیم و با این کار امروز چیزی به نام بوی زباله نداریم.

رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص ساخت کارخانه کمپوست نیز گفت: قرار بود این کارخانه در دو نقطه لنگرود ساخته شود ولی با تصمیمات گرفته شده در همان محل دفع زباله (روستای مادیان گباور) پیمانکار مستقر شده است.

وی با بیان نارسایی های موجود در حوزه بهداشت و درمان و ورزش گفت: تصمیم گرفتیم که اگر نمی‌توانیم ساختمان بسازیم حداقل کاری که می‌شود برای مردم در محلات کرد، ساخت زمین ورزشی است.

منصفی با اشاره به جمع کردن زباله در رودخانه توسط شهرداری با اشاره به اینکه چطور می‌شود داخل رودخانه پر از زباله های بسته بندی شده باشد؟ گفت: برای بنده قابل درک نمی‌باشد که مردم لنگرود زباله ها را به داخل رودخانه بریزند.

وی افزود: به دلیل فصل کشاورزی و کم آبی مجبور شدیم با قایق و با دست زباله ها را از داخل رودخانه جمع آوری کنیم.

رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص بناهای تاریخی در لنگرود گفت: نگذاریم خانه منجم باشی به سرنوشت خانه دریابیگی دچار شود.

منصفی در پایان گفت: در لنگرود سه بنای مهم پل خشتی، خانه دریابیگی و خانه منجم باشی داشتیم که پل خشتی توسط پیمانکار غیرتخصصی رنگ عوض کرد، خانه دریابیگی هم که سوخت، حال تلاش ما بر این است که بتوانیم خانه منجم باشی را حفظ کرده و با خریدش آن را به یک موزه در لنگرود تبدیل کنیم.

Share