امام جمعه آستارا

مهمترین دغدغه جهان اسلام فلسطین است | اروپایی‌ها نیز از برجام خارج می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه آستارا با بیان اینکه مذاکرات برجام برای ما تمام و پرونده آن بسته شده است، اظهار کرد: آنچه که حافظ عزت ملی ایران است را انجام خواهیم داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در خطبه اول با تبریک ماه مهمانی خدا و تاکید بر رعایت آداب روزه‌داری گفت: پیامبر اکرم می فرماید: «مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِیمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ» هر کس ماه رمضان را بر اساس ایمان و امید به اجر و پاداش خداوند روزه بگیرد گناهان پیشین او بخشیده می‌‌شود و خداوند متعال در این ماه گناهان ما را به واسطه روزه‌داری است و به همین دلیل به این ماه رمضان یعنی سوزاننده گناهان می گویند.

حافظ نیا اظهار کرد: یکی از فضائل ماه رمضان برترین ماه سال بودن است و نبی اکرم اسلام(ص) در خطبه شعبانیه در آستانه ماه رمضان فرمودند: ایها الناس انه قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکه و الرحمه و المغفره، شهر هو عند الله افضل الشهور، و ایامه افضل الایام و لیالى افضل اللیالى و ساعاته افضل الساعات. اى مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است.

وی افزود: شب های رمضان بهترین لحظات برای بهره مندی از نزدیکی به پروردگار بوده و باید از آن بهره کافی را برد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه یکی دیگر از فضائل ماه رمضان نزول قرآن در این ماه است، تصریح کرد: نه فقط قرآن بلکه دیگر کتاب‌های مقدس همچون صحف حضرت ابراهیم(ع) نیز در اول و تورات در ششم و انجیل در سیزدهم رمضان نازل شده و این هم نشان دهنده اهمیت این ماه مبارک برای یکتاپرستان است.

وی گفت: بزرگ‌ترین عمل ماه رمضان روزه داری بوده و سبب تقویت اخلاص و تقوا، مانع عذاب دنیوی و اخروی و باعث آرامش جسم و جان شده و شیطان نمی تواند به شخص روزه دار نفوذ کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با بیان اینکه ماه رمضان بهترین تمرین برای دوری از گناه است یادآور شد: باید بعد از ماه رمضان نیز تقوا را در زندگیمان قرار در نظر بگیریم و در مسیر حرام حرکت نکنیم.

حافظ‌ نیا با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با قاریان کشورمان و مورد تفقد قرار دادن ایشان گفت: اهمیت قرائت قرآن آنقدر مهم بوده که رهبر فرزانه انقلاب با آن همه مشغله این امر را فراموش نکرده و ما هم باید زندگیمان رنگ و بوی قرآنی بگیرید و مومنان باید توجه ویژه ای به مباحث قرآنی داشته باشند.

وی با ذکر روزهای اسفبار در فلسطین اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه جهان اسلام فلسطین است و امت اسلام نباید از این امر غافل شوند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه چرا سران کشورهای اسلامی خصوصا عربی خود را به خواب غفلت زده و اعتراضی به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نکرده و همپای رژیم غاصب صهیونیستی برای استکبار دم تکان می‌دهند؟ افزود: قطعاً امت اسلامی، اسرائیل و آمریکا و رژیم منحوس آل سعود را به خاک ذلت خواهند کشاند.

وی افزود: مگر حقوق بشر در دنیا وجود دارد؟ دولت های مدعی حقوق بشر ناقص آنان بوده و نمونه آن سکوت در برابر جنایات عربستان در یمن، کشتار زنان و مردان عراق توسط داعش گواه آن است.

حافظ نیا همچنین با اشاره به اینکه ملت اسلامی باید بیدار شده و علیه مزدوران قیام کند، گفت: بدانید آینده فلسطین به دست خودشان رقم خواهد خورد و بشارت رهبر انقلاب در مورد نابودی اسرائیل در ۲۵ سال آینده آغاز شده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: طبق فرموده امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از زحمات ایثارگران در ایام آزادسازی خرمشهر تجلیل و برنامه تقدیرِ مفصلی خواهیم داشت.

حافط نیا در ادامه با اشاره به وضعیت برجام گفت: ان شاءلله بتوان از اروپا در برجام تضمینی گرفت ولی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، اروپایی ها بدون کدخدای خودشان این کار را انجام نداده و آنها هم با عناوین و شیطنت‌های دیگر با راهنمایی و مشاوره آمریکایی‌ها از برجام خارج خواهند شد.

وی گفت: آمریکا از هر طریق ممکن سعی در آسیب رساندن به کشور عزیزمان است و ما باید با همدلی و وحدت ملی جلوی شیطان بزرگ ایستاده و اجازه قدرت‌نمایی در منطقه را به آنها ندهیم.

امام جمعه آستارا در پایان با بیان اینکه مذاکرات برجام برای ما تمام و پرونده آن بسته شده است، اظهار کرد: آنچه که حافظ عزت ملی ایران است را انجام خواهیم داد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share