امام جمعه رشت:

مسئولان در ترویج سبک زندگی اسلامی موفق نبوده‌اند | نیازی به فرهنگ غربی نداریم

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مسئولان برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش‌های بسیاری کردند اما موفق نبوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: روز جمعه به گفته معصومان روزی است که در آن حسنات را چند برابر حساب کرده و گناهان را کاهش می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه خانواده در دین مبین اسلام تصریح کرد: براساس روایتی از رسول‌ اکرم(ص) هیچ بنایی در اسلام محبوب‌تر از بنای خانواده نیست.

فلاحتی با بیان اینکه قرآن‌کریم آینده بشر را پیش‌بینی کرده ‌است ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که کشورهای غربی بنیاد‌های خانواده را سست کرده و خانه و خانواده را مورد هدف هجمه‌های فرهنگی قرار داده‌اند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و کشور نابودی بنیان خانواده را راهکاری برای ضربه زدن به ملت ایران می‌دانند تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا بنیاد خانواده را که محلی برای رفع معضلات و مشکلات است از ما بگیرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مسئولان برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش‌های بسیاری کردند اما موفق نبوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز تمام ملت ایران برای پاسداری و دفاع از اسلام تلاش می‌کنند عنوان داشت: وقتی چنین مردمانی داریم چرا برای گسترش سبک زندگی اسلامی اقدام مناسبی انجام نمی‌دهیم.

فلاحتی با بیان اینکه حوزه اقتصاد نیز از حوزه فرهنگ تاثیر می‌گیرد اظهار داشت: اگر سخنان اهل ‌بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) در جامعه اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه کشور ما هیچ نیازی به مبانی اقتصادی غربی و فرهنگ آن‌ها ندارد ابراز داشت: کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی باعث شده است که خانواده‌های ما در بخش‌هایی دچار آسیب شوند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان موظف هستند تا تمام تلاششان را در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی انجام دهند خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمن با تمام توان به دنبال ضربه زدن به بنیان‌های خانواده در ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین حضرت علی(ع) در خصوص رعایت تقوا تصریح کرد: بیشترین چیزی که مردم را به بهشت هدایت می‌کند رعایت تقوا است.

فلاحتی با اشاره به اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن ایام ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا دیداری با جوانان استان گیلان داشته باشیم و صحبت‌های آن‌ها را بشنویم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران ملتی همواره همیشه در صحنه هستند گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که ایران تنها کشوری است که مردمانش در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور دارند اما کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند توجهی به مردمانشان نمی‌کنند.

وی با اشاره به سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس در راستای آزادسازی خرمشهر افزود: آزادی خرمشهر از برکت خون شهدا بود و شادی را در دل‌های تمام مردم ایران ایجاد کرد تا جایی که امام راحل فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت امام زمان(عج) اظهار داشت: جهان در روز ۱۵ شعبان با تولد حضرت مهدی(عج) نورانی شد و امروز تمام نعمات و برکات الهی را مدیون وجود این امام والامقام هستیم.

فلاحتی با اشاره به برگزاری جشن‌های متعدد در ایام ولادت امام زمان(عج) عنوان داشت: امروز بیماران و افراد نیازمندی هستند که بهتر است به جای خرج‌های فراوان برای برگزاری جشن‌ها به آن‌ها کمک شود.

امام جمعه رشت ضمن تجلیل از مقام شهید مطهری و گرامیداشت مقام معلمان ابراز داشت: در اهمیت جایگاه معلمی همین بس که امام راحل معلمی را شغل انبیاء دانستند و دین مبین اسلام نیز تاکید بسیاری بر توجه به معلمان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات و معضلات معلمان خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان می‌خواهیم تا صحبت‌های این قشر با اهمیت جامعه را بشنوند زیرا خواسته‌های آن‌ها به حق است و باید رسیدگی شود.

وی ضمن تجلیل از جایگاه کارگران گفت: از تمام مسئولان ذی ربط در حوزه کارگری می‌خواهم تا با کارگران چهره به چهره صحبت کرده و سخنان آن‌ها را بشنوند زیرا شاهد هستیم امروز بسیاری از کارگران حقوق خود را نیز دریافت نکرده‌اند.

فلاحتی با بیان اینکه کارگران قشری دردمند هستند و باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود تصریح کرد: برای یک کارگر سخت است که در چشمان فرزندش نگاه کند و شرمنده او باشد.

Share