جعفرزاده ایمن آبادی:

مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌روند | تضمین دهند که به مسایل شخصی مردم ورود نمی‌کنند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به گلایه مردم از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد که باید مالکین این پیام رسان‌ها معرفی شوند و تضمین بدهند. آن‌ها باید تضمین بدهند که به مسایل شخصی مردم ورود نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتماد آنلاین، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ نفر از پیام رسان سروش استفاده می کنند اما یوزر آن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی روند به دلیل اینکه اعتماد ندارند.

او گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند و بعد از آن خیال‌ها مقداری آرام شد اما برای اینکه این موضوع قطعیت پیدا کند ما باید بدانیم که مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند اما ما هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم شفاف سازی شود و مالکین پیام رسان‌های داخلی تضمین‌هایی در راستای فرامین رهبری بدهند که این امر بسیاری از مسای را حل می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام رسان بیرون رفته اند و ۴۴ میلیون نفر همچنان در تلگرام هستند. میزان بازدیدها در تلگرام کاهش پیدا کرده اما ۴۴ میلیون نفر بیرون نرفته و بیش از ۴ و نیم میلیون نفر هنوز از سروش استفاده نکرده اند و این موضوع به دلیل این است که اعتمادسازی کامل ایجاد نشده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: هرکسی در این مملکت ادعایی دارد و نمی توان گفت که همه ۱۰۰ درصد از فرامین رهبری اطاعت می‌کنند. هرکسی برای خودش فرامایشات رهبری را به نوعی تفسیر می کند.

او ادامه داد: زمانی اعتمادسازی ایجاد می‌شود که بگویند مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند و تضامین حقوقی و لازمه را بدهند. من به عنوان یک نماینده مجلس مالک پیام رسان‌های داخلی را نمی‌شناسم چه برسد به خود مردم. اگر پیام رسان‌های داخلی تضامین را بدهند به نظر می رسد که استقبال از آن زیاد خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: مالکین پیام رسان‌های داخلی باید مشخص شود و سپس تضمین بدهند که دخالت نمی‌کنند. آن‌ها باید تضمین بدهند که به مسایل شخصی مردم ورود نکرده و از اطلاعات استفاده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم نمی کنند.

علاوه بر این تضامین حقوقی لازم هم مشخص می شود و قوه قضاییه هم باید بگوید اگر جایی پیام رسان‌های داخلی از اطلاعاتتان حتی حاکمیت بر علیه شما استفاده کرد این برخوردها صورت می‌گیرد. مگر مسایل امنیتی که داستان خاص خود را دارد و با حکم قضایی امکان‌پذیر است در غیر اینصورت هیچ چیزی را بدون حکم قضایی نمی پذیریم.

جعفرزاده با انتقاد از استفاده انحصاری از پیام رسان‌های داخلی، گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم استفاده انحصاری از پیام رسان‌های داخلی است. برای مثال یک بانک و صدا و سیما تاکید به استفاده از یک پیام رسان داخلی خاص دارند. این در حالی است که ما انتظار داریم رانت ایجاد نشود. نباید از پیام رسان‌های داخلی به عنوان رانت استفاده شود. مورد دیگر اینکه نباید اجباری به استفاده از یک پیام رسان خاص باشد. هم انحصار و هم رانت در پیام رسان داخلی مشکل ایجاد می‌کند. این موارد مغایر با حقوق شهروندی است.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون عضو پیام رسان داخلی نشده‌ام، گفت: البته کانالی در پیام رسان سروش دارم اما به شدت هوادارانم از این پیام رسان ناراضی هستند و تاکید دارند که به تلگرام برگردم و تاکنون تنها ۵۰ نفر عضو شده اند. مردم از پیام رسان‌های داخلی به شدت گله‌مند هستند.

Share