فرماندار انزلی مطرح کرد:

کاهش تلفات انسانی، هدف اصلی ساماندهی سواحل | اعتبارات دولت در بخش ساماندهی سواحل ناچیز است

مومنی زاده گفت: هدفی که ما از ساماندهی سواحل دنبال می کنیم ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، ارتقا نشاط اجتماعی و از همه مهمتر کاهش تلفات انسانی است که از طریق آموزش، تبلیغات و برنامه های فرهنگی و ساماندهی نیروها انجام می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی زاده، فرماندار انزلی جلسه ستاد ساماندهی سواحل با اشاره به سفر هر ساله سه میلیون نفر به استان گیلان، گفت: عمده گردشگران از نوار ساحلی و طرح های سالمسازی ما استفاده می کنند و طبیعی است که این حجم از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور نیاز به ساماندهی و مدیریت دارند.

وی افزود: ساماندهی سواحل، هرساله با عضویت دستگاهای استانی و بعضی از نهادهای امدادی و خدماتی این مسئولیت را عهده دار است که بحمدالله عملکرد ستاد هم هر ساله نسبت به سال گذشته به جهت مسائل خدمات رفاهی و کاهش میزان تلفات انسانی بهبود داشته است.

مومنی زاده خاطر نشان کرد: هدفی که ما از ساماندهی سواحل دنبال می کنیم ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، ارتقا نشاط اجتماعی و از همه مهمتر کاهش تلفات انسانی است که از طریق آموزش، تبلیغات و برنامه های فرهنگی و ساماندهی نیروها انجام می شود.

فرماندار انزلی ازدیاد ورود مسافر را در تعطیلی پیش رو ماه مبارک رمضان یرای استان و بخصوص نوار ساحلی پیشبینی کرد و اظهار نمود: نسبت به سال های گذشته قطعا حجم بیشتری از مسافران و گردشگران به طرح های سالمسازی نوار ساحلی مراجعه خواهند کرد بنابراین ضروری است جدی تر از سال قبل عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: نیروی انتظامی و ناجیان در طرح های سالمسازی، نقاط خطرآفرین و در تفرجگاه هایی که در مسیر نوار ساحلی قرار دارند، مستقر و حضور فعالانه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان انزلی به اقدامات اجرایی که درباره ساماندهی سواحل باید به آن توجه شود اشاره کرد و افزود: چون ظرفیت ما در پذیرش مسافران کمتر از نیاز ماست و نیاز ما بیشتر از امکاناتی است که درحال حاضر در اختیار داریم، بنابراین در درجه ی اول باید در افزایش طرح ها و بهبود کیفیت آن ها اقدام کنیم.

مومنی زاده با بیان اینکه مسافران و گردشگران بعضا به نقاط خطر آفرین که در آن شنا ممنوع است مراجعه و سعی می کنند از این فضا برای شنا استفاده کنند خاطر نشان کرد: نصب تابلوهایی که تخریب شده یا نصب نشده از مواردی است که باید به آن توجه کنیم و در عین حال نیروی انتظامی و امدادی ما در این نقاط حضور داشته باشد.

فرماندار انزلی ضمن تاکید بر خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران گفت: پارکینگ وسایل نقلیه، ارائه خدمات رفاهی و توجه و رسیدگی به واحدهای اقامتی به وی‍ژه واحدهای اقامتی ارزان قیمت که مسافران و مهمانان با هر توان مالی بتوانند از آن استفاده کنند، از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

وی همچنین با اشاره به عده قابل توجه ای از خانواده ها که علاقه مندند خارج از طرح شنا کنند یا به صورت مختلط شنا کنند اظهار نمود: یقینا مسائل اجتماعی فرهنگی برای ما اولویت دارد و از جمله مواردی است که باید تحت مدیریت قرار بگیرد.

مومنی زاده تصریح کرد: اعتبارتی که از دولت به ما در این بخش می رسد ناچیز است و ما باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که از ظرفیت های بخش خصوصی جهت توسعه اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی و توسعه طرح های سالمسازی در طول ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی استفاده کنیم.

Share