همراهی دو نماینده مجلس در هر بازی با تیم ملی؛

قرعه‌کشی در مجلس برای اعزام ۶ نماینده به جام جهانی

بنا به توافق وزارت ورزش با هیأت رئیسه مجلس قرار است به‌زودی ۶ نماینده برای رفتن به روسیه به وزارت ورزش معرفی شوند تا در هر بازی ایران بر سکوی حامیان تیم ملی کشورمان بنشینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روزنامه‌ی همشهری نوشت: قریب به ۳هفته تا برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی روسیه باقی مانده و از هم‌اکنون صف مشتاقان این بازی‌ها فشرده‌تر از گذشته است.

در لابه‌لای خبر‌هایی که در این‌باره منتشرشده، از مجلس هم خبر رسیده وزارت ورزش و جوانان برای هر بازی ۲نماینده را به انتخاب بهارستان همراه تیم ملی خواهد کرد.

بنا به توافق وزارت ورزش با هیأت رئیسه مجلس قرار است به‌زودی ۶ نماینده برای رفتن به روسیه به وزارت ورزش معرفی شوند تا در هر بازی ایران بر سکوی حامیان تیم ملی کشورمان بنشینند.

۶ نماینده چگونه انتخاب می‌شوند؟

هیأت رئیسه بهارستان خواستار حضور ۳نماینده برای هر بازی بود اما به‌دلیل بار مالی در نهایت مجلس و وزارت ورزش برای همراهی ۲نماینده با کاروان‌های ورزشی ایران توافق کرده‌اند.

حالا قرار است کمیته سفرهای خارجی مجلس با همراهی فراکسیون ورزش مجلس در این‌باره به قید قرعه ۶نماینده را از بین اعضای فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی برای حضور در جام جهانی روسیه انتخاب کنند.

جنجال سفر نمایندگان به ریو

این نخستین بار نیست که از نمایندگان مجلس جمعی راهی مسابقات جهانی می‌شوند. پیش‌تر ماجرای حضور یک نماینده از مجلس در جام جهانی برزیل ۲۰۱۴و حضور گروه ۵نفره‌ای از نمایندگان در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ریو خبر ساز شده بود.

آن روزها قرار بود حمید رسایی، نماینده تهران و عضو کمیته ارتقای سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰ به‌عنوان ناظری از مجلس راهی برزیل شود اما موج انتقادات چنان بود که رسایی اعلام انصراف کرد و به جای آن حسین آذین، رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل۹۰ راهی برزیل شد.

قریب به ۲سال بعد هم انتشار عکس‌هایی از حضور ۵تن از نمایندگان مجلس در مسابقات پارالمپیک ریودوژانیرو جنجال‌ساز شد.

سفری که گفته شد مجلس، نقشی در تأمین هزینه‌هایش نداشته و همه برعهده کمیته پارالمپیک بوده، کمیته‌ای که به‌دلیل کمبود بودجه ابتدا از اعزام مربی تیم پینگ‌پنگ بانوان خودداری کرده بود.

Share