رئيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان خبر داد:

فوت کودک ۱۲ ساله به علت تصادف در رشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از فوت کودک ۱۲ ساله بر اثر حادثه رانندگی در شهرستان رشت خبر داد و افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده ۱۲ ساله، فرد عابر به دلیل شدت صدمات وارده پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از فوت کودک ۱۲ ساله بر اثر حادثه رانندگی در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اعلام این خبر گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابر پیاده ۱۲ ساله، فرد عابر به دلیل شدت صدمات وارده پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

این مقام انتظامی افزود: علت وقوع این حادثه برابر نظریه کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی عدم توجه به جلو راننده پراید بوده است و بر اساس ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان وسایل نقلیه حین رانندگی باید توجه به جلو داشته باشند تا بتوانند واکنش درست و تصمیم‌گیری صحیح جهت پیشگیری از حوادث داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهور وظایف عابرین پیاده را نیز مشخص کرده اما رانندگان وسایل نقلیه باید توجه داشته باشند که کودکان و سالمندان آسیب پذیرترین قشر در ترافیک و تصادفات هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان گذشت بیشتری نسبت به این افراد داشته باشند و خانواده‌ها نیز نسبت به امنیت و کنترل تردد کودکان در ساعاتی از شبانه روز که میدان دید محدود می باشد اشرافیت کامل داشته باشند.

Share