در سی و چهارمین جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد:

علاقه‌مند به همکاری شورای شهر انزلی با منطقه آزاد هستیم | منطقه آزاد امسال نگاه ویژه‌ای به ملوان دارد

احمدی فرد با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع بوده که رویدادها، نمایشگاه ها، دیدگاه های فرهنگی و هنری مشترک با منطقه آزاد داشته باشیم گفت: علاقه مند هستیم که منطقه آزاد با شورا شهر همکاری داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سی و چهارمین جلسه عادی و علنی شورای شهر بندر انزلی با حضور مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نسبت به همه وعده های خود وفادار بود

امیر احمدی فرد، رئیس شورای شهر بندر انزلی در این جلسه با تبریک صود تیم نوجوانان ملوان نوین و تیم جوانان ملوان بندر انزلی به لیگ برتر کشور با اشاره به اینکه مسئولان در قبال وعده هایی که می دهند مسئولیت دارند، تصریح کرد: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نسبت به همه وعده های خود وفادار بود و منطقه آزاد را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی توجه بسیاری از مسافران را جلب کرده است، افزود: این هنر مدیران شهری است که از مزایای منطقه آزاد به خوبی استفاده کنیم و میهمانان را به شهر جذب کنیم.

احمدی فرد همچنین ادامه داد: چندین جلسه مشترک با منطقه آزاد برگزار کردیم و به دنبال گسترش پیوند بین شهر انزلی و منطقه آزاد و انتقال تعاملات و تجربیات هستیم.

رئیس شورای شهر بندر انزلی با اشاره به اینکه پروژه مارینا و سایر زیر ساخت های گردشگری موجب می شود منطقه آزاد به قطب گردشگری کشور تبدیل شود، تصریح کرد: امیدواریم بر اساس ماده ۲ قانون مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد پروژه های عمرانی و فرهنگی خود را در شهرهای هم جوار با مصوبه هیات دولت انجام دهد.

علاقه‌مند به همکاری شورای شهر انزلی با منطقه آزاد هستیم | جشنواره لاله های تالابی امسال باشکوه تر برگزار می‌شود

احمدی فرد با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع بوده که رویدادها، نمایشگاه ها، دیدگاه های فرهنگی و هنری مشترک با منطقه آزاد داشته باشیم گفت: علاقه مند هستیم که منطقه آزاد با شورا شهر همکاری داشته باشد.

وی افزود: در تلاشیم شور و نشاط اجتماعی را در شهر انزلی افزایش دهیم و خانه فرهنگ انزلی را فعال کنیم.

رئیس شورای شهر بندر انزلی با بیان اینکه در ۴۵ روز ۱۰ جشن انجام دادیم گفت: جشنواره لاله های تالابی امسال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می‌شود.

مکان‌هایی که بستر سرمایه گذاری در آن ها فراهم است به منطقه آزاد اعلام شد

حسن پورقربان، شهردار بندر انزلی با اشاره به جلسه فرمانداری فی مابین شهردار، رئیس شورای شهر و مدیر عامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد بسته های سرمایه گذاری به صورت رسمی از سوی شهرداری اعلام شود تا بر روی آن کار و اقدام شود.

وی افزود: بخش های سرمایه گذاری را در قالب طرح های سالم سازی، دهکده سلامت و طرح های اقامتی و گردشگری تشکیل و ارسال شد.

شهردار بندر انزلی با اشاره به شناسایی املاک قابل سرمایه گذاری شهرداری بندر انزلی تصریح کرد: مکان هایی که بستر سرمایه گذاری در آن ها فراهم است به صورت مکتوب و رسمی به منطقه آزاد اعلام شده است.

پتانسیل های گردشگری شهر انزلی بی نظیر است

مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در این جلسه با بیان اینکه مردم شهرستان انزلی بسیار فرهیخته و نخبه پرور هستند و باید بیش از گذشته برای این شهر کار شود اظهار کرد: عملکردی که سازمان در مورد شهر انزلی داشته با رویکرد هم افزایی بوده و این را مقدمه ای برای آینده می دانم.

وی افزود: تجلیل از فرهنگیان انزلی و خیرین مدرسه ساز با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی اتفاق خوبی بود که می تواند نوید بخش روزهای خوبی در حوزه فرهنگ شهر باشد.

فاتحی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی با همکاری شورا و شهرداری انزلی در نوروز امسال جشنی در انزلی برگزار کرد تصریح کرد: بازخورد این جشن از سوی مردم و گردشکران بسیار خاطره انگیز بود و این راهی است که دیگران طی کرده اند، شهرهای گردشگری دنیا به این نقطه رسیده اند و باید این راه را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی در دهه فجر از همه ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه آزاد و انزلی جشن بزرگ گلریزان را در منطقه برگزار کردیم که عایدات آن رقم ۱۵۰ میلیون تومان بود همچنین در هفته سلامت دو رویداد پیاده روی در شهرستان با همکاری منطقه آزاد برگزار شد، گفت: در حوزه برگزاری یادواره شهدا نیز مشارکت سازمان را در پاسداشت یاد و نام شهدا داشتیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در تجلیل و تکریم سرمایه های اجتماعی انزلی اقداماتی خوبی صورت پذیرفت گفت: ساخت مستند های گوناگون همچون سیروس قایقران، هم افزایی نخبگان و فرهنگیان با رویداد تالاب دوخان انجام شد.

فاتحی با بیان اینکه در برخی از افکار عمومی یاد می شود که منطقه آزاد انزلی نسبت به موارد فرهنگی و ورزشی بی تفاوت است تصریح کرد: این مورد اصلا درست نیست زیرا نگاه و دستور دکتر مسرور بر افزایش هم افزایی است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری هم دغدغه های مشترک برخورداریم متذکر شد: پتانسیل های گردشگری شهر انزلی بی نظیر است و از آنجایی که مزیت های سرمایه گذاری در منطقه و خارج آن نزدیک به هم است که باید سعی شود تا سرمایه گذاران تشویق شوند تا موجب اشتغال شهرستان شوند.

انزلی از ظرفیت هتلینگ بسیار خوبی برخوردار است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه انزلی از ظرفیت هتلینگ بسیار خوبی برخوردار است عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب می توانیم این پتانسیل گردشگری را فعال کنیم و باید سطح خدمات گردشگری را ارتقا دهیم.

فاتحی افزود: سازمان منطقه آزاد آمادگی برگزاری دوره های مرتبط با خدمات گردشگری را دارد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم شهر گردشگر پذیر باشیم باید خودمان را به استانداردهای مورد نظر برسانیم که از جمله آن اصلاح رفتارهای ترافیکی، هتل داران و غیره از جمله آن ها است.

فاتحی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: با ایجاد مارینا در شهر انزلی و منطقه آزاد می توان شاهد مکمل بودن امر گردشگری در شهرستان باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری دریایی در شمال کشور تاکنون استفاده خوبی نشده است گفت: مهمترین معضل در این حوزه، ایجاد زیر ساخت ها بود که در بخش فاز تجارت منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

رونمایی از دو سردیس جدید در منطقه آزاد انزلی | منطقه آزاد امسال نگاه ویژه‌ای به ملوان دارد

وی خبر از رونمایی از دو سردیس جدید در منطقه آزاد انزلی خبرداد و گفت: در راستای تکریم نخبگان شهر انزلی، دو سردیس ایت الله نجفی و استاد جلیل زیارپور به عنوان پدر نقاشی نوین ایران به عنوان یکی دیگر از ستارگان هنر شهر انزلی رونمایی می شود.

فاتحی با اشاره به حمایت منطقه آزاد انزلی از باشگاه فرهنگی و ورزشی ملوان بندر انزلی یادآور شد: مدیر عامل در جشن شهرداری گفتند که مردم امسال نگران نباشند و به نظر می رسد مشکلی وجود نداشته باشد و امسال نیز با نگاه ویژه ای سازمان به این موضوع می پردازد زیرا همه استان به ملوان علاقه داریم و معتقدیم که باید با کمک همگان ملوان به سطح اول فوتبال کشور برگردد

وی در پایان گفت: در سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی داریم که تجربیات خود را منتقل کنیم و با هم افزایی با مدیران شهری و دستگاه های اجرایی کمک کنیم تا مطالبات به حق مردم را جامه عمل بپوشانیم.

کار فرهنگی را فقط در جشن نمی بینم

هادی حیدری عضو شورا شهر بندر انزلی با اشاره به علاقمندی مردم بندر انزلی در بهره مندی از نعمت های منطقه آزاد خاطرنشان کرد: کار فرهنگی را فقط در جشن نمی بینم.

وی افزود: محدوده منطقه آزاد تا طالب آباد بوده و در همین راستا پیشنهاد می‌کنم پیاده راه سبز یا کمربند سبز را از منطقه آزاد تا طالب آباد داشته باشیم که موجب می‌شود هم سرانه فضای سبز بالا می رود هم اینکه فضای گردشگری مناسبی را شاهد باشیم.

حیدری با پیشنهاد به ساخت خانه مشاهیر گفت: ساخت خانه مشاهیر از جمله مواردی است که در مبحث فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار و مهم است.

این عضو شورا با اشاره به خدمات ساحلی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: ضعفی به عنوان خدمات ساحلی در شهر داریم که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و بودجه شهرداری در این راستا خالی است.

وی با بیان اینکه یک کار ماندگار فرهنگی را باید ایجاد کنیم متذکر شد: اگر نابسامانی در شهر دیده می شود نیاز به کار فرهنگی دارد چون شهر ما توریستی است و شاخصه توریستی بودن را به یدک می کشد.

Share