تبادل آتش و بمباران مناطقی از سوریه؛

شلیک بیش از ۲۰ موشک به مواضع رژیم اسرائیل | عبور شماری از موشک‌ها از گنبد آهنین

منابع صهیونیستی اعتراف کرده اند که چهار مقر نظامی مهم ارتش اشغالگر در جولان، هدف حملات موشکی نیروهای ایرانی قرار گرفته است… از سوی دیگر پس از آنکه رسانه‌های اسرائیلی، پرتاب ۲۰ موشک را به سپاه قدس منتسب کردند، جنگنده‌های این رژیم به مواضع لشکر دهم ارتش سوریه را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، بیش از ۲۰ فروند موشک با عبور از سامانه دفاع موشکی رژیم اسرائیل موسوم به گنبد آهنین به مواضع نظامی صهیونیستها در جولان اشغالی برخورد کردند. پس از این رویداد اخباری از شلیک موشک از فلسطین اشغالی به سوریه و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع لشکر دهم ارتش سوریه منتشر شد.

منابع صهیونیستی، مسئولیت شلیک موشک‌ها را متوجه سپاه قدس دانسته و اعتراف کرده اند که چهار مقر نظامی مهم ارتش اشغالگر در جولان، هدف حملات موشکی نیروهای ایرانی قرار گرفته است. ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل مدعی شده که برخی از موشکها را رهگیری کرده است. در مقابل تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد دست کم شماری از موشک‌ها به هدف برخورد می‌کنند.

منابع سوری ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ایران در حمله موشکی را رد کردند و بیان کردند نیروهای دولتی سوریه در واکنش به حملات اسراییل اقدام به انجام این کار کرده و پاسخ داده‌اند.

در همین حال، رسانه‌ها بامداد پنجشنبه از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند. خبرگزاری سوریه (سانا) هم گزارش داد، خمپاره‌هایی از مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره شلیک شده است. گزارش‌هایی از تلفات در اثر این حمله دریافت نشده است.

به فاصله کوتاهی پس از این حمله رسانه‌های صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در بلندی‌های جولان و شلیک چندین موشک به این منطقه خبر داده‌اند. مقامات صهیونیست از شهرک نشینان خواسته اند که به پناهگاه بروند.

از سوی دیگر پس از آنکه رسانه‌های اسرائیلی، پرتاب ۲۰ موشک را به سپاه قدس منتسب کردند، خبرهای تایید نشده از حمله جنگنده‌های این رژیم به مواضع لشکر دهم ارتش سوریه منتشر شده است.

همچنین جنگنده صهیونیستی حملاتی به پایگاه فرماندهی گارد ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات جمرایا در اطراف دمشق انجام دادند و این مناطق را بمباران کردند. فرودگاه المزه و برج تجاری دمشق نیز از دیگر نقاطی است که گفته می‌شود توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شده‌اند. در پی این حمله، منابع سوری از انهدام ۹ موشک اسرائیلی در آسمان دمشق خبر می‌دهند.

پس از شب گذشته حمله اسرائیل به یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه «الکسوه» در جنوب دمشق، هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز سوریه به شدت فعال بودند و این فعالیت با حضور هواپیماهای نظامی سوخت‌رسان اسرائیل در رادارها برای ناظران غیرنظامی نیز آشکار بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در طول چند ماه اخیر و به ویژه در دو هفته گذشته حملات متعددی را به مناطق نظامی سوریه داشتند و به نظر می‌رسد با تضعیف گروه‌های تروریستی و عدم امکان ساقط کردن حاکمیت سوریه از این طریق، اسرائیل درصدد ضربه به زیرساخت‌های نظامی سوریه با طرح ادعاهای واهی برآمده است.

Share