آیت الله فلاحتی مطرح کرد:

سیاست‌زدگی فرهنگ، مشکل اصلی کشور | عدم اعتماد به توان داخلی خیانت به خون شهدا است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: همه می‌دانند که امروز برای پیشرفت و توسعه کشور باید به توان داخلی اعتماد کرد و هرکس این کار را انجام ندهد به انقلاب و خون شهدا خیانت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار صمیمانه با جمعی از جوانان استان گیلان در رشت اظهار داشت: تمام دغدغه‌های شما جوانان دغدغه من نیز هست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان یکی از دلایل حضور چهل ساله‌اش در استان قم را وجود دغدغه‌های فرهنگی دانست و عنوان داشت: جوانی بهترین دوران حیات یک انسان است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ظرفیت جوانان خاطرنشان کرد: جوانان افتخار هر ملتی هستند زیرا با وجود جوانان می‌توان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی به سایر کشورها و ملت‌ها فخر کرد.

امام جمعه رشت مسئله بیکاری و معضلات فرهنگی را بزرگترین مشکل امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر معضلات فرهنگی در جامعه رفع شود، مشکل بیکاری نیز در سایه آن رفع می‌شود‌.

وی با اعلام اینکه جامعه امروزی فرهنگ لازم برای رسیدن به پویایی را از دست داده است تصریح کرد: متاسفانه دشمنان انقلاب و اسلام با بهره‌گیری از جنگ نرم به فرهنگ ما آسیب زدند و شرایط فعلی را ایجاد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگی جامعه برا با حضور و همت جوانان برطرف کرد گفت: تمام دغدغه‌های شما جوانان گیلان را در شورای فرهنگی استان مطرح می‌کنم و همانند شما مطالبه‌گری می‌کنم.

آیت‌ الله فلاحتی جوانی را بهترین سن برای خودسازی دانست و عنوان داشت: جوانان باید در مسیر آرمانگرایی ابتدا خودسازی کنند و سپس به فکر ساختن جامعه و دیگران باشند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه عدم خودسازی سبب می‌شود تا انسان در سنین بالا دچار استرس و مشکلات روحی شود خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز افرادی که باید در زمینه فرهنگ موثر باشند خودشان بستر بی‌فرهنگی را ایجاد می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه جوانان باید برای بهبود وضعیت فرهنگی اقدام کنند اظهار داشت: مشکل اصلی امروز کشور و استان ما این است که فرهنگ آن سیاست‌زده شده و در حاشیه قرار گرفته است.

وی هدف از انقلاب اسلامی را تحول شرایط فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: همه می‌دانند که امروز برای پیشرفت و توسعه کشور باید به توان داخلی اعتماد کرد و هرکس این کار را انجام ندهد به انقلاب و خون شهدا خیانت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم دانش افزایی جوانان خاطرنشان کرد: امروز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید به جوانان میدان داد و از آن‌ها برای توسعه کشور حمایت کرد.

Share