برگزاری جشن منتظران ظهور در بندر آستارا

دلدادگی به امام زمان(عج) به عمل است نه به حرف زدن | بداخلاقی و آبروریزی در سیره امامان جایی ندارد

به امیدروزی که شاهد این تیترها باشیم: منجی عالم بشریت، منتقم خون حسین و مجری عدالت، ظهور کرد. اللهم عجل لولیک الفرج!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وقت خاموش کردن شمع هاست. باید چراغ به دست بگیریم و در این تاریکی به دنبال تو بگردیم: کجایی ای یوسفِ حُسن؟! شب عید است. خیابان‌ها را دور می‌زنیم. کوچه‌ها را به امید یک نشانی رد می‌کنیم.

سر هر کوچه‌ای شیرینی و شربت و چراغانی است؛ اما «با هیچ کس نشانی زان دل ستان ندیدم». ریسه‌ها را می‌بینیم و غصه می‌خوریم. هی سینی‌های شربت را می‌بینیم و حسرت می‌خوریم. تشنگی‌مان به درازا کشیده؛ اما هنوز نمی‌فهمیم این شربت‌ها عطشمان را رفع نمی‌کند و این شیرینی‌ها کام تلخمان را عسل نمی‌کند.
به امیدروزی که شاهد این تیترها باشیم: منجی عالم بشریت، منتقم خون حسین و مجری عدالت، ظهور کرد. اللهم عجل لولیک الفرج!

دلدادگی به امام زمان به عمل است نه به حرف زدن

جشن منتظران ظهور در بندر آستارا به مناسبت نیمه شعبان و میلاد با سعادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)در محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) بندر آستارا برگزار ‌شد.

امام جمعه شهرستان آستارا گفت: بداخلاقی و آبروریزی در سیره امامان معصوم (ع) جایی ندارد و شیعیان و منتظران امام زمان(ع) باید در روابط فردی، اجتماعی و سیاسی اخلاق‌مدار باشند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا عصر امروز در آئین سالروز میلاد حضرت امام زمان (عج) در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا خودسازی و تقوا را از ویژگی های منتظران امام زمان (عج) عنوان کرد.

وی گفت: خداوند از اول خلقت بشریت انتظار را در دل او قرار داد که انسان ها منتظر آمدن منجی باشند و انسان بدون انتظار نمی‌تواند به مرحله خودشناسی برسد.

حافظ نیا افزود: مهدویت و انتظار مهدی(عج) را کشیدن چه دعای فرج خواندن و انتظار بیهوده کشیدن کافی نیست و برای به سرانجام رسیدن انتظار باید تلاش کرد باید بشناسیم که منتظر چه کسی هستیم و اگر بیاید چه کارهایی انجام خواهد داد.

وی گفت: امام زمان(عج) هم منتظر است و ما برای اینکه فرج و گشایش در زندگی ما و عالم شکل بگیرد باید با رفتار و عمل و شناخت خود از امام زمان به تعجیل فرج و ظهور کمک کنیم.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: لازمه شناخت امام زمان خود شناسی بوده و تا خود ما را نشناسیم ولیعصر خود را نخواهیم شناخت. شناخت از نفس یعنی مانند حدیث امیرالمومنین که فرمود خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا [آمده]؟ در کجا [به سر می برد]؟، و به سوی کجا [در حرکت] است؟»

وی افزود: فرق ما با سایر حیوانات در این است که خالق خود را بشناسیم در این مورد قرآن کریم می فرماید و ما خلقت الجنّ و الانس إلاّ لیعبدون. و جنّ و انس را نیافریدیم جز برای آن که مرا بپرستند.

حافظ نیا با بیان اینکه دلدادگی به امام زمان به عمل است نه به حرف زدن و موانع عدم شناخت امام زمان را باید رفع کنیم مانند دلدادگی به دنیا و کسی که به دنیا وابسته باشد نمی‌تواند محبت امام زمان را در قلبش قرار دهد.

گفتنی است در این مراسم، ضمن برگزاری برنامه های متنوع و مولودیه خوانی، اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقات جشن از سوی یونس رنجکش فرماندار آستارا، امام جمعه و سایر مسئولان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است. امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیدند.

شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share