استاندار گیلان:

در خصوص تامین آب کشاورزی برای کشاورزان هیچ مشکلی نداریم

مصطفی سالاری در نشست با مجمع نمایندگان گیلان گفت: در خصوص پمپاژ آب کشاورزی برای کشاورزان هیچ مشکلی نداریم و به فرمانداران هم در خصوص رفع مشکلات آب و برق کشاورزان تفویض اختیار داده شده است تا رأسا عمل کرده و به مشکلات حوزه مسئولیت خود بطور دقیق رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در حاشیه نشست دوره ای با مجمع نمایندگان گیلان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و اعضاء مجمع نمایندگان استان در محل دفتر استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: محور چنین جلساتی، بحث پیرامون اولویت ها و به طور کلی مسائل توسعه ای استان است.

وی با اشاره به موضوع آب کشاورزی به عنوان مهم‌ترین دغدغه کشاورزان استان، خاطرنشان کرد: طی چندین جلسه ای که پیش از این در قالب شورای حفاظت از منابع آب استان و همچنین با نمایندگان مجلس و مدیران استانی داشتیم، تصمیمات مهمی گرفته شد که خوشبختانه صددرصد اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آب استان نسبت به سنوات گذشته، در نشست امروز پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داده و مقرر شد، ضمن تصویب در مراجع ذیربط، با اجرایی شدن آنها، انشاءالله فصل زراعی پیش رو را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

سالاری تصریح کرد: در خصوص پمپاژ آب کشاورزی برای کشاورزان هیچ مشکلی نداریم و به فرمانداران هم در خصوص رفع مشکلات آب و برق کشاورزان تفویض اختیار داده شده است تا رأسا عمل کرده و به مشکلات حوزه مسئولیت خود بطور دقیق رسیدگی کنند.

وی با اشاره به قانون بودجه کشور که اخیرا ضوابط اجرایی آن ابلاغ شده است، اظهار کرد: انشاءالله با همکاری و همراهی اعضاء مجمع نمایندگان استان گام های بلندی برای استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه همه جانبه استان در قالب پروژه هایی نظیر قطار شهری رشت، احداث آب بندان ها، توسعه آبخیزداری، رفع معضل پسماند استان و مدیریت زباله و توسعه گردشگری برداریم.

استاندار گیلان در پایان اضافه کرد: یکسری ظرفیت های ملی و بودجه های متمرکز پیش بینی شده و در اختیار سازمان های ملی قرار گرفته است که باید با همین فضای همدلی و همیاری برای بهرمندی از آنها در راستای توسعه استان تلاش کنیم.

Share