حاجتی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت:

در آموزش‌ و پرورش باید از تصمیمات یک‌سویه بپرهیزیم | باید دانش‌ آموزان خلاق و منتقد تربیت کنیم

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت اعتماد دانش‌آموزان به معلمین و مدرسه افزود: ما در آموزش‌ و پرورش باور داریم که از تصمیمات یک‌سویه بپرهیزیم و دانش‌آموزان خلاق و منتقد را تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهدی حاجتی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: هفته معلم هفته فضیلت، کرامت، علم و هفته تجلیل از علم و دانش است.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان، متفکران، معلمان و طلاب اندیشمند از چشمه علم استاد شهید مطهری سیراب می‌شوند افزود: وظیفه مجموعه آموزش‌ و پرورش تربیت نسلی با هویت مستقل و نسلی عزتمند، انقلابی، خلاق، منتقد و باانگیزه است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت خود مراقبتی دانش‌آموزان در مقابل خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند گفت: آموزش‌ و پرورش تلاش می‌کند تا وظیفه آموزشی و پرورشی را توسط معلمین در مدارس به‌عنوان کانون عرصه تربیتی به بهترین نحو به انجام برساند.

حاجتی با تأکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت نیروی انسانی به جایگاه والای معلمین در آیین اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و افزود: جایگاه علم، دانش و تجلیل از متعلمین درآیات و روایات به‌وفور دیده می‌شود که نشان از جایگاه والا معلم در دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به سابقه استاد شهید مطهری در آموزش علوم اسلامی گفت: استاد مطهری با همه توانایی خود معلمی را کنار نگذاشت؛ زیرا آموزش‌ و پرورش گهواره جامعه است که انسان‌ها در آن رشد میابند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با بیان اینکه اگر اضلاع تربیت را بخواهیم مشخص کنیم یک رأس آن معلم، دیگری خانواده و ضلع سوم خود دانش‌آموزان است خاطرنشان کرد: فرزندان پس از گذر از دوران سیدی و سروری در دوران کودکی، زمانی به مدارس حضور میابند که دوران اطاعت آن‌هاست و از معلمان خود تأثیر می‌پذیرند.

حاجتی با اشاره به اهمیت اعتماد دانش‌آموزان به معلمین و مدرسه افزود: ما در آموزش‌ و پرورش باور داریم که از تصمیمات یک‌سویه بپرهیزیم و دانش‌آموزان خلاق و منتقد را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه ما دنبال کیفیت مستمر آموزش در مدارس هستیم اظهار کرد: ما باید سطح برنامه خود را در آموزش‌وپرورش در مسیر خلاقیت محوری بالا ببریم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ما آموزش‌ و پرورش را از سطح راهبردی به سمت عملیاتی تغییر دادیم گفت: در آموزش‌ و پرورش آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان، ذیل سامانه‌ای رصد شده و آن را به مسئولان مربوطه و تصمیم‌ساز قرار می‌دهیم.

حاجتی با تأکید بر اهمیت حضور مردم و مشارکت دوسویه بین مدرسه و جامعه بیان کرد: اقامه نماز و ترویج فرهنگ قرآنی می‌تواند در ترویج فرهنگ اعتقادی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه رتبه شش در کنکور و مقام چهار دانش‌آموز قرآنی در مسابقات کشوری نشان از وجود دانش‌آموزان پویا و خلاق است گفت: ما در آموزش‌ و پرورش به همراهی تمام دستگاه‌های استان نیازمند هستیم تا شاهد تربیت نسلی خلاق و پویا در جامعه باشیم.

Share