استاندار گیلان در جلسه ستاد اربعین حسینی:

خدمت رسانی مردمی به زائران اربعین حسینی یک اقدام ارزشمند است

استاندار گیلان خدمت رسانی مردمی به زائران اربعین حسینی را یک اقدام ارزشمند دانست و گفت: دولت در موضوعات حاکمیتی و نیز تقویت زیرساخت‌ها بستر لازم را برای رفاه هرچه بیشتر زائران اربعین حسینی فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در جلسه ستاد اربعین حسینی استان با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبریک میلاد باسعادت امام زمان (عج) به اقدامات مثبت صورت گرفته در ایام اربعین حسینی سال گذشته اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه گیلان در مسیر عبور زائران کشورهای حوزه دریای خزر قرار دارد بحمدالله با انسجام و انضباط از زائران استقبال شد و با سرعت خوبی از مرز عبور کردند.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند اعزام زائران اربعین حسینی در سال گذشته از استان گیلان با تلاش‌های دست‌اندرکاران و همراهی خوب مردم با نظم و علاقه‌مندی خاصی انجام گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در موضوعات حاکمیتی و تقویت زیرساخت‌ها از سوی نهادهای دولتی اقدامات موثری انجام می گیرد اظهار داشت: در این مسیر برخی خدمات همچون تغذیه زائران به صورت مردمی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن پذیرایی از زائران حسینی اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود گفت: باید تلاش کنیم با اطلاع رسانی صحیح این امر را بیش از پیش ترویج کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تشکیل ستاد اربعین حسینی نسبت به سال گذشته زودتر انجام گرفته اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز شاهد حضور گسترده‌ گیلانیان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با کمترین نواقص و با بیشترین رفاه برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

در این نشست معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در برگزاری مراسم اربعین حسینی سال ۹۶ همه به خوبی درخشیدند گفت: موضوع اربعین حسینی یک حرکتی است که در کشور به صورت جهاد انجام می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها در ۳ سال اخیر عده‌ی زائران به یک میانگین خاصی رسیده است گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا برای زائران صادر شد و توانستیم برای برنامه‌ریزی صحیح در سال جاری به یک آمار نسبی برسیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به اهتمام ویژه برای بیمه زائران اربعین حسینی اشاره و خاطر نشان کرد: حق بیمه برای سفر هر زائر به عتبات عالیات در شرایط عادی ۲۴ هزار تومان است که این رقم در سال گذشته به ۱۶ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی مشی و اندیشه دولت را جدا کردن تکالیف حاکمیتی از موضوعات مردمی دانست و اظهار داشت: حاکمیت، تکالیفی همچون برقراری نظم و امنیت در نقطه صفر مرزی و تقویت زیرساخت‌ها را جزء وظایف قانونی خود می‌داند که در حال انجام است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران باید به صورت مردم محور باشد که در حال هدایت به این سمت هستیم.

وی با بیان اینکه مردم نذورات خود را برای اعزام زائران اربعین حسینی اهداء می‌کنند گفت: نباید انتظارات را به حدی بالا ببریم که نتوانیم تعهدات را به مرحله اجرا برسانیم اما تمام تلاش خود را برای تأمین تغذیه و اسکان زائران بکار می‌گیریم.

معاون وزیر کشور بر ضرورت فراهم کردن بستر فعالیت بخش خصوصی در کشور عراق و ایران تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا با ریل گذاری صحیح اقدامات در سال‌های آینده با مشکلات جدی در تأمین مایحتاج مردم نشویم.

وی راهپیمایی اربعین حسینی را مورد توجه فرقه‌های مختلف دانست و گفت: بزرگترین راهپیمایی در سطح دنیا در ایام اربعین حسینی تشکیل می‌شود که از نگاه دشمنان دور نمی‌ماند و تلاش می‌کنند تا با هر اقدامی آن‌را تحت تأثیر قرار دهند.

در ایام اربعین حسینی سال ۹۶ تعداد ۲۲ هزار و ۵۱۱ نفر از گیلان اعزام شدند و ۸ هزار و ۹۱۰ نفر از کشورهای حوزه دریای خزر از استان گیلان عبور کردند.

Share